Gamelab, la fira del valor afegit
Arriba la cita sobre videojocs amb major reconeixement d'Europa
Divendres escoltava la xerrada que en Manel Sort oferia a estudiants de la UPC. Tenien davant el director de Barcelona de l'empresa núm. 1 de jocs de mòbil en l'actualitat. De l'hora que va durar la ponència, va dedicar bona part a explicar com volen que se sentin els seus treballadors: "Si has de fer entreteniment i no ets feliç, la cosa no funciona". Fan falta 6 entrevistes per entrar-hi, algunes de les quals a l'estranger, però una empresa de videojocs ha estat escollida enguany la 2a millor empresa per treballar de l'estat.
La primavera del 1986, alguns dels millors creadors de videojocs del món es van trobar a casa d'un d'ells, en Chris Crawford. Van seure en cercle i van compartir experiències, sobre disseny al matí i negocis a la tarda. Hi havia preparat un guió, però es veu que no va fer falta. La segona trobada ja eren 120, i es va fer en un hotel. A partir d'aquí, el ja notable esdeveniment es va acabar venent a l'editorial Miller Freeman. Actualment, la Game Developers Conference mou més de 22.000 participants, amb les corresponents conseqüències econòmiques.
El Gamelab d'enguany s'ubicarà a la Filmoteca.
Hem fet molt bé de posicionar el Gamelab com a esdeveniment per compartir experiències i aprendre. En el sector dels videojocs hi ha dos tipus de trobades: les que volen ser aparadors de producte, i les que volen compartir informació entre membres del sector. Diu molt de nosaltres no pretendre competir en el primer cas. Un E3 a Los Angeles, o un Tokyo Game Show al Japó compten amb unes complicitats de les primeres marques que ara per ara no ens podem plantejar. En canvi, tenim una indústria emergent que genera cinc promocions de màster a l'any, i publica més de cent títols, alguns de reconegut èxit internacional, com ara Invizimals de Novarama, o Dragon City de Social Point. El que necessitem doncs és que el nombre d'empreses creixi, i el nombre d'èxits també, perquè es reconegui Catalunya com un indret on en sabem fer.
Dragon City, de Social Point, és reconegut internacionalment.
El Gamelab d'enguany reunirà noms propers que quan parlen també els escolta la resta del món: Enric Àlvarez, Xavier Carrillo o Daniel Sánchez-Crespo, i personalitats vingudes de lluny que poden explicar de primera mà experiències com ara la creació del conegut personatge Rayman, l'èxit del Candy Crush, la creació de la PlayStation 4, o un dels conceptes més populars i transversals en l'actualitat, com és la Gamificació.
Així doncs, esperem que l'aposta d'enguany d'ubicar la fira a la Filmoteca, i focalitzar-la en el networking i la transferència de coneixement aconsegueixi els objectius. Necessitem créixer en el sector de l'audiovisual que més factura. Agraint-los l'interès per divertir-se i generar diversió i negoci, assegurar-los que els tindrem informats.
La primavera del 1986, alguns dels millors creadors de videojocs del món es van trobar a casa d'un d'ells, en Chris Crawford. Van seure en cercle i van compartir experiències, sobre disseny al matí i negocis a la tarda. Hi havia preparat un guió, però es veu que no va fer falta. La segona trobada ja eren 120, i es va fer en un hotel. A partir d'aquí, el ja notable esdeveniment es va acabar venent a l'editorial Miller Freeman. Actualment, la Game Developers Conference mou més de 22.000 participants, amb les corresponents conseqüències econòmiques.
Hem fet molt bé de posicionar el Gamelab com a esdeveniment per compartir experiències i aprendre. En el sector dels videojocs hi ha dos tipus de trobades: les que volen ser aparadors de producte, i les que volen compartir informació entre membres del sector. Diu molt de nosaltres no pretendre competir en el primer cas. Un E3 a Los Angeles, o un Tokyo Game Show al Japó compten amb unes complicitats de les primeres marques que ara per ara no ens podem plantejar. En canvi, tenim una indústria emergent que genera cinc promocions de màster a l'any, i publica més de cent títols, alguns de reconegut èxit internacional, com ara Invizimals de Novarama, o Dragon City de Social Point. El que necessitem doncs és que el nombre d'empreses creixi, i el nombre d'èxits també, perquè es reconegui Catalunya com un indret on en sabem fer.
Dragon City, de Social Point, és reconegut internacionalment.
El Gamelab d'enguany reunirà noms propers que quan parlen també els escolta la resta del món: Enric Àlvarez, Xavier Carrillo o Daniel Sánchez-Crespo, i personalitats vingudes de lluny que poden explicar de primera mà experiències com ara la creació del conegut personatge Rayman, l'èxit del Candy Crush, la creació de la PlayStation 4, o un dels conceptes més populars i transversals en l'actualitat, com és la Gamificació.
Així doncs, esperem que l'aposta d'enguany d'ubicar la fira a la Filmoteca, i focalitzar-la en el networking i la transferència de coneixement aconsegueixi els objectius. Necessitem créixer en el sector de l'audiovisual que més factura. Agraint-los l'interès per divertir-se i generar diversió i negoci, assegurar-los que els tindrem informats.