Girona proposa una alternativa més ràpida i menys agressiva per a l'entrada sud del TGV
Un dels grans projectes futurs per a les comarques gironines és el tren de gran velocitat. Els tècnics de l'Ajuntament de Girona han elaborat un tercer traçat per a l'entrada a la ciutat pel sud i el consistori l'ha proposat mitjançant una al·legació. Aquesta variant permetria que el TGV perdés menys temps i, a la vegada, no hipotecaria el futur urbanístic de la zona.
L'Ajuntament de Girona ha presentat les al·legacions al traçat del TGV al pas per la ciutat, que se centren principalment en l'entrada del tren pel sud. De les dues alternatives proposades pel Ministeri de Foment, l'ajuntament ha descartat la de la variant de l'estació de mercaderies, que és el traçat més recte i el que permet al TGV entrar a més velocitat a Girona.
Segons l'ajuntament, aquesta opció trinxa massa el territori i per això es decanta per l'alternativa anomenada base, que entra per Fornells segueix un corredor ja existent. El traçat base té més revolts i fa alentir la velocitat, per la qual cosa l'ajuntament demana a Foment augmentar el radi d'entrada del TGV a l'estació de mercaderies, i passar de 800 a 1.500.
L'ajuntament també ha demanat que, en previsió que en un futur l'ample de via ibèric ha de passar a ser europeu, no hi hagi desnivells entre els dos túnels a l'entrada sud de la ciutat, així les vies podran ser reversibles.