Google canvia de nom: es dirà Alphabet
El gegant tecnològic Google ha anunciat un canvi radical en la seva estructura empresarial amb la creació d'una nova companyia, Alphabet, que serà la matriu de tot el grup.
L'anunci, l'ha fet al blog corporatiu el conseller delegat, Larry Page, i, només fer-ho, les accions de Google s'han disparat als mercats borsaris amb pujades de fins al 7%.
"La nostra empresa està operant bé, però creiem que podem fer-la més neta i més racional. Per això crearem una nova companyia, anomenada Alphabet", ha explicat.
La intenció seria continuar els projectes més arriscats de la companyia, com ara el vehicle sense conductor, sense que el nucli de l'empresa assumeixi cap risc.
A partir d'ara, Larry Page serà el conseller delegat d'Alphabet i Serguei Brin passarà a ser-ne el president. Tots dos ocuparan càrrecs formalment més estratègics dins de la companyia. Per la seva banda, el president de Google, Eric Schmidt, serà el president executiu d'Alphabet.
També com a part de la reestructuració, Sundar Pichai, cap de producte de Google, passarà a ser conseller delegat de Google.
Per què el nom d'Alphabet? Per què la reorganització?
Alphabet serà a partir d'ara la matriu que englobarà Google, que genera 60.000 milions d'euros anuals, i que serà l'empresa central del nou conglomerat. Així s'espera fer una gestió més eficient i millorar la capacitat de creixement d'una empresa en constant expansió i amb divisions molt diferents.
"Google no és una empresa convencional; no intentem esdevenir una sola cosa", ha dit Page al seu escrit.
Larry Page ha explicat també per què han escollit el nom d'Alphabet. "Ens va agradar el nom d'"Alfabet" perquè designa una col·lecció de lletres que representen el llenguatge, una de les innovacions més importants de la humanitat i que, a més, és la clau de la indexació en el cercador Google!"
El segon motiu que van valorar és que "Alpha" també és un indicador del retorn que obté una inversió per sobre del comportament esperat, una de les motivacions que tenen. I, per últim, apunten que no tenen la intenció de buscar ser una marca de productes de gran consum, sinó un conjunt d'empreses que juga amb independència a desenvolupar marques pròpies.
"No us preocupeu, nosaltres també ens estem acostumant al nom encara", conclou amb complicitat.
La Comissió del Mercat de Valors dels Estats Units (SEC) ja ha informat d'aquesta reorganització. Alphabet cotitzarà sota el codi borsari ja existent GOOGL i GOOG, però els resultats de Google es comptabilitzaran dins la nova organització.