Guinness raciona la cervesa als pubs després d'una exitosa campanya entre la generació Z

Una campanya publicitària d'influencers com Kim Kardashian o Olivia Rodrigo ha popularitzat la cervesa negra entre la generació més jove i l'empresa està a punt de quedar-se sense estoc

RedaccióActualitzat

Els pubs irlandesos i del Regne Unit es preparen per passar un desembre i gener "de sequera". Els aficionats a la cervesa Guinness estan preocupats perquè Diageo, l'empresa productora i distribuïdora de la marca, ha anunciat que s'ha vist obligada a racionar les comandes a escala mundial després d'haver passat per un període de demanda extraordinari.

I és que, al cap de 265 anys d'història, Guinness està, per primer cop, en risc de quedar-se sense estoc. La cervesa només es fabrica a la tradicional factoria de St James's Gate, a Dublín, on la producció és limitada.

Per assegurar-se el manteniment d'un estoc mínim, Diageo ha decidit reduir les comandes que servirà els pròxims mesos.


Influir en la generació Z

Què ha provocat aquesta demanda excessiva de la famosa i centenària cervesa negra irlandesa? Doncs que els integrants de la generació Z l'han escollida com a beguda preferida després d'una campanya publicitària alimentada per coneguts influencers a Instagram.

Celebritats com Kim KardashianOlivia Rodrigo no han dubtat a sortir a les seves xarxes socials amb una pinta de Guinness a la mà. I com amb moltes altres recomanacions, els seus fans no han dubtat a imitar-les. 

Kim Kardashian va ser notícia l'any passat quan va sopar amb una pinta de Guinness a la mà en un popular pub de Londres. Olivia Rodrigo fins i tot va lluir una samarreta amb el missatge "Guinness is good 4you" al concert que va fer a Dublín:

 

Els joves de la generació Z sembla que han descobert l'últim any la famosa cervesa negra, s'han fet fans de la densa espuma blanca i el seu gust intens i l'han començat a consumir de forma massiva.


El repte Guinness

També s'ha posat de moda un repte a les xarxes. Beure's una pinta amb una inclinació del got de 45 graus. El mite diu que si la pinta de Guinness està ben "tirada" i té l'espuma que cal, la cervesa no vessa. 

Un repte que també ha contribuït a augmentar la demanda. Fins al punt que el creixement de vendes de l'últim mes ha estat a punt de deixar sense estoc la marca. L'empresa ja ha dit que la fàbrica de Guinness a Dublín ja treballa al màxim rendiment, però tot sembla insuficient per abastir la demanda creixent. 

"Hem maximitzat l'oferta i estem treballant de manera proactiva amb els nostres clients per gestionar la distribució i comercialitzar la cervesa Guinness de la forma més eficient possible", ha dit un portaveu de Diageo.

En previsió que l'època de vaques grasses de Guinness continuï, l'empresa ha accelerat la construcció d'una nova fàbrica al comtat de Kildare que es preveu que pugui començar a produir la mítica cervesa negra d'aquí pocs mesos i contribueixi a les necessitats d'estoc creixents de la marca.

La inversió de Diageo a Kildare ha estat de 200 milions d'euros, a banda del volum de diners que l'empresa ha estat injectant a la fàbrica central de la firma a St James's Gate per poder satisfer les demandes dels clients d'arreu del món.

ARXIVAT A:
Xarxes socials ModaConsum
Anar al contingut