
Heathrow limita a 100.000 els passatgers diaris i demana que no es venguin més bitllets
La mesura s'aplicarà fins a l'11 de setembre per evitar les cues, les cancel·lacions i la pèrdua de maletes, i per poder gestionar el gran nombre de persones que hi passen
L'aeroport de Heathrow, a Londres, ha decidit limitar a 100.000 el nombre de passatgers diaris, des d'aquest dimarts fins a l'11 de setembre. El seu director, John Holland-Kaye, reconeix que no hi ha prou personal de terra. És per això que demana a les aerolínies que no venguin més bitllets per a aquest estiu per evitar la situació de col·lapse dels darrers dies amb llargues cues, cancel·lacions i pèrdua de maletes.
"Demanem a les nostres companyies aèries que deixin de vendre bitllets d'estiu per limitar l'impacte sobre els passatgers", ha dit John Holland-Kaye.
Ha explicat que el sector de l'aviació mundial s'està recuperant de la pandèmia, però que "el llegat de la covid-19 segueix plantejant reptes" per poder fer front a la gran demanda de viatges, i ha admès que no tenen els recursos necessaris, sobretot de personal de terra. El director ha demanat disculpes als usuaris en nom de la seguretat:
"Creiem que ara calen més mesures per garantir que els passatgers tinguin un viatge segur i fiable."
"Reconeixem que això significarà que alguns viatges d'estiu es traslladaran a un altre dia, a un altre aeroport o es cancel·laran, i demanem disculpes a aquells que tinguin els plans de viatge afectats."
El juliol i l'agost del 2019, Heathrow va registrar entre 110.000 i 125.000 sortides diàries de passatgers, però ara les aerolínies planejaven operar vols amb una capacitat de 104.000 places de mitjana diària, per a aquest estiu. Això suposa un excés diari de 4.000 seients, dels quals només se n'han venut una mitjana de 1.500; per això el director de Heathrow demana a les companyies que no en venguin més.

Cancel·lacions de vols
Les aerolínies que operen a Heathrow ja havien respost a una crida del govern britànic, que va oferir amnisties fiscals per reduir els vols, però la direcció de l'aeroport els ha demanat un esforç més.
Dilluns els va demanar que cancel·lessin 61 vols davant la impossibilitat de gestionar l'alt nombre de passatgers que transiten per les instal·lacions.
British Airways, el client més gran de Heathrow, ja va retallar 10.300 vols de curta distància entre l'agost i l'octubre per minimitzar el col·lapse durant aquests mesos.
"Algunes companyies aèries han pres mesures importants, però d'altres no", ha dit el director de l'aeroport. Les terminals 3 i 5 aquest dilluns estaven "al límit de la seva capacitat". Això ha provocat problemes, com ara "llargues cues, retards per als passatgers que requereixen assistència, maletes que no viatgen amb els passatgers o que arriben tard, baixa puntualitat i cancel·lacions d'última hora", ha indicat Holland-Kaye.
"Estem contractant nou personal tan de pressa com podem, i pretenem tornar a oferir l'excel·lent servei que s'espera de l'aeroport central del Regne Unit com més aviat millor", ha promès Holland-Kaye.

Limitacions a Schiphol i Frankfurt, i vaga al Prat
El director de l'aeroport més gran de Londres ha dit que la mesura està en la línia dels límits que han implementat altres hubs. L'aeroport de Schiphol, als Països Baixos, ha limitat el nombre de passatgers un 16% per sota dels del 2019, mentre que el de Frankfurt ha reduït els vols en les hores punta de 104 per hora a 94.
Als aeroports espanyols la situació és molt més tranquil·la, però la vaga dels tripulants de cabina de Ryanair ha deixat també a terra molts passatgers. L'aeroport del Prat ha estat dels més afectats. 10 vols han estat cancel·lats i una cinquantena més han tingut retards. Fins a finals de mes, els treballadors de Ryanair han convocat 11 jornades més de vaga.
- ARXIVAT A:
- AeroportsRegne UnitTurisme