Pla general del cotxe esportiu elèctric 'Carmen', d'Hispano Suiza, exposat al saló Automobile Barcelona. Imatge publicada l'11 d…
Pla general del cotxe esportiu elèctric 'Carmen', d'Hispano Suiza, exposat al saló Automobile Barcelona. Imatge publicada l'11 de maig del 2019 (horitzontal)

Hispano Suiza presenta a Barcelona el cotxe esportiu elèctric 'Carmen'

Actualitzat

ACN Barcelona.-L'empresa catalana d'automoció Hispano Suiza ha presentat aquesta setmana a Barcelona el cotxe esportiu elèctric 'Carmen'. Es tracta d'un model d'altes prestacions fabricat íntegrament a la ciutat i que compta amb 1019 cavalls de potència i una autonomia de 400 km. Amb aquest cotxe, limitat a 19 unitats, Hispano Suiza ressorgeix i torna al mercat amb la mirada posada a recollir de nou l'èxit conreat al segle XX. En aquest sentit, el conseller delegat de la marca, Sergio Martínez, ha remarcat a l'ACN el paper "primordial" que juga Barcelona en la nova etapa de l'emblemàtica empresa de cotxes de luxe, fundada a la ciutat el 1904. "Barcelona és la nostra bandera, amb la qual volem consolidar la marca", ha expressat Martínez.

Hispano Suiza, que va donar a conèixer l'esportiu Carmen a principis del 2019 a Ginebra, ha presentat el cotxe aquesta setmana al saló Automobile Barcelona, on l'exposa envoltat de models emblemàtics ¿i anacrònics¿ de la marca, com un K6, de 1934, o un Alfonso XIII, de 1912.Pel que fa al model Carmen, Martínez ha explicat que va ser dissenyat des de zero per un equip de 40 persones i que, valorat amb més d'un milió i mig d'euros, conté el que considera l'ADN de l'empresa: "elegància, fiabilitat, esportivitat i última tecnologia". Així mateix, una altra herència d'Hispano Suiza que rep Carmen és el referent en el qual s'ha inspirat el seu disseny: el cotxe Dubonnet Xenia de 1938. A més, el nom del nou model fa honor a la mare de l'actual president de l'empresa, Miguel Suqué, anomenada Carme Mateu. Segons ha precisat Martínez, Carmen representa el reflex de l'"elegància" i la "força" de Mateu.Carmen és un esportiu d'edició limitada i només se'n faran 19 unitats a tot el món, una xifra que respon a l'any actual, el 2019, i a la dècada en la qual es va fundar la marca, el 1900.

Anar al contingut