Honda i Nissan anuncien un principi d'acord per fusionar-se
Mitsubishi Motors no descarta unir-se al nou hòlding, que hauria de començar a operar el 2026
Pas endavant en la fusió d'Honda i Nissan. Les dues companyies automobilístiques japoneses han anunciat aquest dilluns un principi d'acord per integrar totes dues marques en un nou hòlding empresarial. Un pacte al qual també podria unir-se Mitsubishi Motors, que actualment també hi està negociant.
Honda i Nissan esperen tancar l'acord durant el 2025 i que el nou hòlding surti a la borsa durant el juliol o l'agost del 2026. L'objectiu d'aquest moviment és enfortir tots dos grups empresarials, que han perdut terreny davant els fabricants de cotxes elèctrics xinesos i Tesla.
Les dues empreses ja havien fet passos per cooperar davant del repte que suposa l'electrificació de la flota automobilística. De fet, aquest estiu van anunciar un pacte, al qual també es va sumar Mitsubishi, per investigar i col·laborar en aquesta qüestió i en el desenvolupament de programari.
El principi d'acord s'ha fet públic després d'un any crític per a les dues empreses. El mes passat, Nissan va anunciar un pla per reduir 9.000 llocs de treball i un 20% de la seva capacitat de producció mundial després de la caiguda de les vendes a la Xina i els Estats Units. Honda també va reportar pitjors resultats dels esperats a causa de la caiguda de les vendes a la Xina.
De moment, l'anunci del principi d'acord ha suposat pujades a la borsa d'un 3,8% per a Honda, un 1,6% per a Nissan i un 5,3% per a Mitsubishi.
El tercer grup automobilístic més important
Segons l'agència Reuters, fruit d'aquesta fusió, Honda i Nissan es convertiran en el tercer grup automobilístic més gran del món en volum de vendes, només darrere de Toyota i Volkswagen. En l'actualitat, Honda és el segon fabricant d'automòbils del Japó després de Toyota, amb una capitalització de mercat de més de 40.000 milions de dòlars, mentre que Nissan és el tercer i està valorat en uns 10.000 milions de dòlars.
D'aquesta manera, la integració de les dues marques japoneses significarà la remodelació més gran de la indústria de l'automòbil mundial des que Fiat Chrysler i PSA es van fusionar el 2021 per crear Stellantis en un acord valorat en 52.000 milions de dòlars.
- ARXIVAT A:
- Automoció