Instagram i Facebook de pagament? Meta estudia cobrar 13 euros per no tenir anuncis
- TEMA:
- Xarxes socials
Els usuaris europeus que vulguin fer ús d'Instagram i Facebook sense publicitat hauran de pagar. Tal com ha avançat The Wall Street Journal, el propietari de les dues xarxes socials, Meta, estudia implantar subscripcions mensuals per evitar els anuncis. El pagament seria de 13 euros al mes per utilitzar aquestes apps al mòbil i de 10 euros per a la versió d'escriptori a l'ordinador.
El projecte és un intent de Meta per complir amb les normatives de la Unió Europea que prohibeixen que les plataformes ofereixin anuncis personalitzats i sense el consentiment dels usuaris. D'aquesta manera, si es vol continuar usant aquestes xarxes socials sense pagar, s'haurà d'acceptar la versió amb publicitat, i, per tant, en aquest cas, Meta estaria complint amb la legislació.
És la fórmula que hauria trobat la companyia nord-americana per esquivar les normes imposades per Brussel·les, que amenacen de frenar la seva principal font d'ingressos.
Meta estima que en el segon trimestre de l'any, els seus ingressos a Europa van pujar a aproximadament 17,88 dòlars (17,07 euros) per usuari de Facebook i poc menys de 6 dòlars (5,73 euros) per usuari de mitjana al mes a totes les seves aplicacions.
Meta ja va incomplir la normativa de protecció de dades
Un portaveu de Meta ha confirmat que si bé creuen en uns "serveis gratuïts recolzats per anuncis personalitzats", s'estan plantejant opcions per garantir que es compleixin els requisits que exigeix la regulació europea.
I és que l'empresa ja va ser multada amb 390 milions d'euros a principis d'any per la Comissió Irlandesa de Protecció de Dades. En aquell moment, se la va acusar d'infringir la normativa de protecció de dades i se li va prohibir utilitzar la base legal denominada "contracte" per enviar anuncis als usuaris basats en la seva activitat en línia.
En aquest sentit, la plataforma pot rastrejar el comportament dels usuaris per tenir-ne un millor coneixement i amb aquestes dades, segmentar el públic perquè els anuncis arribin a perfils concrets.
Amb tot, la mesura plantejada per Meta no és clar que convenci els reguladors europeus, que podrien considerar que posa preu al dret a la privacitat.
- ARXIVAT A:
- Tecnologia Facebook Instagram Unió Europea Xarxes socials