Intent fallit de fusió entre Fiat Chrysler i Renault per crear el tercer grup mundial
El grup italo-nord-americà Fiat Chrysler ha retirat la seva proposta de fusió amb el gegant francès de l'automòbil Renault.
El grup ha explicat en un comunicat que no es donen les condicions polítiques a França perquè la unió de les dues companyies sigui un èxit.
L'estat francès, principal accionista de Renault, havia demanat més temps per pensar-s'ho per convèncer els seus socis de Nissan.
La firma japonesa havia anunciat la seva intenció d'abstenir-se quan es fes la votació per decidir la fusió de les dues companyies. En la seva opinió, "hauria modificat significativament l'estructura de l'empresa".
El govern francès també havia demanat que es mantinguessin els llocs de treball actuals.
Si hagués prosperat l'oferta de Fiat Chrysler, hauria nascut el tercer grup automobilístic més gran del món.
La decisió del grup italoamericà arriba després que la reunió del consell del fabricant francès acabés sense que es donés llum verda a la unió de tots dos gegants de l'automoció.
El grup presidit per John Elkann va assenyalar en el comunicat que segueix "fermament" convençut de la conveniència de la seva oferta, "els termes de la qual van ser acuradament" treballats per "oferir beneficis substancials" a totes dues parts.
Per part seva, els socis japonesos del fabricant francès van mostrar la seva fredor davant la fusió des que es va saber, a finals de maig, la proposta de FCA a Renault. El CEO de Nissan Motor, Hiroto Saikawa, va assenyalar dilluns que, malgrat les noves oportunitats de negoci, tenien previst abstenir-se en la votació per a la fusió.
Fusió entre iguals
A més, la relació existent entre la marca gal·la i la japonesa requeriria una revisió "fonamental"per protegir els interessos de Nissan, que va dir que "reconsideraria les relacions contractuals actuals" i com caldria desenvolupar els negocis en un futur.
La fusió entre FCA i Renault hauria donat com a resultat el tercer fabricant mundial d'automòbils- després de Volkswagen i Totoya-, amb unes vendes de 8,7 milions de vehicles l'any (15 milions si s'inclouen les de Nissan i Mitsubishi) i una capitalització de 32.000 milions d'euros.
La proposta de Fiat Chrysler consistia en una fusió entre iguals en la qual els accionistes de cada empresa rebien títols del grup resultant segons una proporció de 50-50, de manera que l'estat francès hauria passat de tenir un 15% de Renault a un 7,5% de l'empresa final, igual que Nissan.