Itàlia plantarà cara via llei a les ressenyes falses d'hotels i restaurants

El projecte de llei preveu prohibir la compravenda de ressenyes i farà obligatòria la identificació dels usuaris abans d'escriure una crítica

RedaccióActualitzat

El govern d'Itàlia vol posar fi a les ressenyes falses que reben hotels i restaurants a internet. El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts el primer projecte de llei del país que preveu regular l'ús de les plataformes d'opinions.

L'auge de ressenyes falses, especialment en zones turístiques, sovint genera fraus, competència deslleial i publicitat encoberta. Per protegir tant el restaurador com el consumidor, l'executiu de Meloni ha preparat una sèrie de mesures, com ha avançat el diari italià Corriere della Sera

Les ressenyes només podran ser publicades per persones que hagin verificat la seva identitat i hagin fet ús del servei, és a dir, hagin consumit al restaurant o hagin anat a l'hotel. A més a més, els comentaris hauran de publicar-se en un màxim de 15 dies i han de ser "detallats i pertinents".

Els establiments que rebin una ressenya podran respondre les crítiques i sol·licitar que s'eliminin aquelles que siguin falses, enganyoses, inexactes o excessives. També podran demanar que es retirin aquelles opinions publicades fa més de dos anys.

El projecte de llei també preveu prohibir la compravenda de ressenyes, sigui amb diners o mitjançant incentius o regals.

ARXIVAT A:
GastronomiaItàliaComerç
Anar al contingut