
"Ja mai és primavera": Greenpeace canvia l'icònic eslògan publicitari d'El Corte Inglés
L'acció de l'organització ecologista vol cridar a actuar contra la crisi climàtica perquè aquesta estació de l'any no es converteixi en un "record enyorat"
Ha arribat la primavera, però ho ha fet amb temperatures més altes del que seria habitual en aquesta època de l'any. El que no ha canviat és el celebèrrim eslògan d'El Corte Inglés --"Ja és primavera"-- per a aquesta estació de l'any. Com que l'emergència climàtica ha canviat les regles del joc, Greenpeace ha aprofitat la icònica publicitat per llançar un altre missatge, per intentar conscienciar que cal actuar contra l'escalfament global.
Escaladors de l'organització ecologista s'han enfilat a l'edifici dels grans magatzems a Nuevos Ministerios, a Madrid.
S'han despenjat des d'una alçada de més de 25 metres i han canviat el principi de l'eslògan, de manera que diu "Ja mai és primavera":
Perquè ja mai és primavera! Reviu la impactant acció de @greenpeace_esp d'avui.
Greenpeace Catalunya (@GreenpeaceCAT) March 23, 2023
Reinterpretem el conegut slogan d'El Corte Inglés... i el resultat és... #YaNUNCAesPrimavera pic.twitter.com/WpQuzjYzeo
L'acció arriba la mateixa setmana que s'ha publicat l'informe de l'IPCC, l'organisme de l'ONU que fa seguiment del canvi climàtic, que subratlla que s'està intensificant la crisi climàtica i que aquesta dècada és crucial per deixar enrere els combustibles fòssils i avançar en l'ús de les energies renovables.
Actuar perquè "la primavera no sigui un record"
Greenpeace destaca que la crisi climàtica agreuja els fenòmens extrems i dilueix les estacions de transició, és a dir, la primavera i la tardor, com ha remarcat Pedro Zorrilla Miras, responsable de la campanya de Canvi Climàtic de Greenpeace:
"La realitat del canvi climàtic, com demostren els informes de l'IPCC, és que està fent desaparèixer la primavera tal com la coneixíem. Aquesta és només una de les moltes i terribles conseqüències que porta la crisi climàtica, com les onades de calor infernals a l'estiu o la sequera que patim actualment."
L'acció s'ha fet aquest dijous, coincidint amb el Dia Meteorològic Mundial. "Hem volgut visibilitzar una de les crisis més grans a les quals s'enfronta actualment la humanitat, per fer una crida a actuar abans que sigui tard. Segur que tots compartim el desig que la primavera no es converteixi definitivament en un record enyorat", ha afegit.
La directora executiva de Greenpeace, Eva Saldaña Buenache, ha exigit "més ambició" per reduir les emissions de gasos contaminants. "Ens obliga a una transformació econòmica, social i política del sistema, radical i urgent, que passi per una reducció de les necessitats energètiques i del consum", ha afirmat.
Greenpeace defensa que cal canviar l'alimentació i la mobilitat i avançar cap a un sistema d'energia renovable "democràtic i socialment i ambientalment respectuós i just".
- ARXIVAT A:
- Medi ambientCrisi climàtica