#JanuHairy, una campanya perquè les dones no es depilin i trenquin amb la convenció
La idea és donar suport al Body Positive, un moviment social que promou idees positives sobre el cos humà
Es tracta d'una iniciativa que ha proposat l'associació Body Gossip per portar a les aules angleses el Body Positive, per ajudar els joves a acceptar el seu cos: les estries, les cicatrius, l'acné, el sobrepès o el pèl corporal.
La campanya "JanuHairy" vol fer visible el pèl corporal femení com una cosa natural. Jugant amb les paraules "january" ("gener") i "hair" ("cabell") han creat una campanya viral perquè les dones ensenyin el cos sense depilar. Dones d'Alemanya, Rússia, els EUA, el Canadà i Espanya ja s'han apuntat a aquest projecte.
Inspirada en el moviment Movember, en què els homes es deixen bigoti i donen diners, amb aquesta campanya volen recollir diners per a l'associació Body Gossip.
La iniciativa neix al Regne Unit i amb Laura Jackson, una jove estudiant que es va deixar el pèl corporal per a una actuació i que a poc a poc s'hi va anar sentint més còmoda. Va descobrir que el seu entorn no entenia que no es depilés i va veure que encara hi havia molt per fer, segons explica ella mateixa a Instagram.
Aquesta campanya vol trencar la convenció estètica de la depilació femenina. Un moviment que ja ha tingut el suport de diferents personalitats en altres moments.
Julia Roberts no va tenir cap pudor a ensenyar les aixelles sense depilar ja fa 20 anys, i Madonna també ho va fer en una campanya de moda l'any 2014, i fa poc, la guanyadora d'"Operación Triunfo 2018", Amaia Romero, va assistir a una presentació amb faldilla i amb les cames sense depilar.
El hastag #JanuHairy està tenint un gran seguiment aquests primers quinze dies de gener del 2019.
- ARXIVAT A:
- Feminisme