Joni Mitchell també retira la música de Spotify per la desinformació sobre la covid
La cantautora canadenca se suma a Neil Young, que fa tres dies va anunciar que se n'anava
El pronunciament de Neil Young sobre la marxa de Spotify per desinformar sobre la covid ha mobilitzat altres artistes a seguir els seus passos, com és el cas de Joni Mitchell.
Mitchell, una de les veus més rellevants del folk i guanyadora de vuit Grammys, ha decidit marxar de la plataforma amb seu a Estocolm. El motiu ha estat l'emissió d'un polèmic podcast, "The Joe Rogan experience", que Mitchell considera que difon mentides sobre la covid-19 i les vacunes contra la malaltia.
"Jo estic amb Neil Young"
En una publicació a la seva pàgina web ha decidit fer costat al cantant canadenc i a la comunitat científica amb les seves declaracions. També ha aprofitat l'espai per ratificar una carta a Spotify firmada per 270 metges i especialistes on adverteixen del perill de la desinformació.
"He decidit treure tota la meva música de Spotify. Les persones irresponsables estan estenent mentides que costen vides. Em solidaritzo amb Neil Young i les comunitats científiques i mèdiques mundials en aquesta qüestió."
La desaparició del catàleg de Mitchell a Spotify suposarà la pèrdua de més de tres milions d'oients mensuals, que gaudien de la seva música a la plataforma sueca.
En els últims tres dies, com a conseqüència de l'anunci de la marxa de Spotify, les reproduccions del catàleg de Neil Young a la plataforma rival de Spotify, Deezer, han augmentat un 26%.
Persona de l'Any
La controvèrsia sorgeix en una data molt assenyalada, ja que aquest mateix dissabte Joni Mitchell havia de rebre el premi Persona de l'Any, que s'entrega a la cerimònia dels premis Grammy, però aquesta cerimònia ha estat endarrerida a l'abril per la covid.
El guardó és un homenatge a la trajectòria d'un artista i la seva dedicació a la filantropia. Alguns guanyadors del premi han estat noms tan importants del món de la música com Stevie Wonder, Paul McCartney, Aretha Franklin i Natalie Cole.
La plataforma que ha estat motiu de notícia pel seu possible patrocini al Futbol Club Barcelona, ara ho és per aquesta nova polèmica. L'empresa ha declarat que volen aconseguir un equilibri entre "la seguretat dels oients i la llibertat de creació" donant suport al podcast "The Joe Rogan experience", per l'exclusivitat del qual van pagar 100 milions de dòlars l'any 2020.
L'acció dels dos artistes deixa la porta oberta a la marxa d'altres cantants, i tant Young com Mitchell esperen que se n'hi sumin més en les setmanes vinents.