La Barbie s'acosta al món real i llança les versions "alta", "baixa" i "amb corbes"
La nina més famosa del món canvia per primera vegada de constitució per frenar el descens de les vendes
Per primera vegada des que es va crear, ara fa 56 anys, la Barbie canvia de mides. En un intent de frenar la caiguda de les vendes, el fabricant, Mattel, ha llançat al mercat les versions "alta", "baixa" i "amb corbes". La nina més famosa del món, criticada sovint per mostrar un cos irreal, també estarà disponible en set colors de pell.
Tot i que el discurs de Mattel era que el cos de la Barbie no estava concebut per ser "realista", ara l'empresa assegura que té "la responsabilitat, envers les nenes i els pares, de reflectir una visió més àmplia de la bellesa". De fet, alguns estudis van demostrar que les nenes que jugaven amb la Barbie tenien una visió menys favorable del seu cos que no pas les que ho feien amb altres nines.
Altres marques ja van llançar al mercat nines amb un cos més semblant al de la majoria de les dones. Lammily o Emme, aquesta última amb una talla 46, en són exemples.
Who said a realistically proportioned doll can't look glamorous? pic.twitter.com/fl2Fxs4BTO
Lammily (@Lammily) 1 desembre, 2015
Les noves Barbie estan disponibles, d'entrada, als Estats Units i, a partir del març, a la resta del món.
Les xarxes socials han aplaudit el canvi, que aprofundeix la renovació que hi havia hagut fa uns anys, amb diferents colors de pell i Barbies amb sabata plana.
Aquesta modificació de les mides de la Barbie han merescut fins i tot la portada de la revista "Time".
America's biggest toy company is changing the most famous body in the world https://t.co/zFKXcXgIXa pic.twitter.com/33YjE0jaxI
TIME.com (@TIME) 28 gener, 2016