El pub de Boston en què es va inspirar la popular sèrie nord-americana (Flickr)

La barra del bar de "Cheers", entre els curiosos articles de programes de TV d'una subhasta

La col·lecció privada, amb un miler d'objectes aplegats des del 1989, recapta més de 5 milions de dòlars a Dallas
Redacció
TEMA:
Televisió

La barra del bar utilitzat al plató de la popular sèrie de televisió nord-americana "Cheers" ha estat la peça més desitjada de la subhasta que s'ha fet aquest cap de setmana a Dallas, als Estats Units. Se n'han pagat 675.000 dòlars, l'oferta més alta de l'esdeveniment.

La subhasta oferia articles de programes de televisió clàssics. S'hi exposaven fins a un miler d'objectes: escenaris, accessoris o vestuaris, que formaven part d'una original col·lecció privada, la que ha anat configurant des de fa més de tres dècades James Comisar

Comisar és un guionista que va estar anys treballant en estudis i platós. Allà es va adonar que la major part dels objectes que es feien servir en aquells programes i sèries quedaven en l'oblit un cop estrenades les produccions, sense que ningú s'ocupés de guardar-los o arxivar-los.

Ell ho va anar fent amb la idea de poder arribar a crear un museu, però el seu somni inicial no es va poder fer realitat, motiu pel qual va accedir a donar una altra sortida a la seva col·lecció.

"Vaig decidir que aquestes peces haurien de tornar als aficionats perquè en poguessin gaudir."

A la subhasta hi havia, entre d'altres, una capa que va utilitzar Superman a la sèrie de televisió dels anys 50, articles de bar de "Mad Men", vestits de "Star Trek" o diverses eines per cuinar metamfetamina a "Breaking Bad". També les disfresses de Batman i Robin a la sèrie de televisió dels anys 60, per les quals s'han pagat 615.000 dòlars.

En total, a la subhasta --organitzada per Heritage Auctions-- s'han recaptat més de 5 milions de dòlars. Per Comisar, l'èxit de la subhasta ha confirmat que "les personalitats de la televisió són membres estimats de la nostra gran família".

"Les seves històries i les nostres són inseparables."

Pels organitzadors, el fet que la col·lecció oferta fos tan nombrosa i diversa ha estat la clau de l'èxit. Per Joshua Benesh, director d'estratègia de Heritage, "s'hi incloïen tants espectacles diferents, que tothom hi trobarà alguna cosa que li agradarà". I és que, tal com reflexionava el responsable de la col·lecció, amb el pas dels anys, alguns d'aquests objectes i personatges "s'han convertit en icònics i en part del teixit del que som".

 

ARXIVAT A:
Estats Units Televisió
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut