La bici és 10 cops més eficient que el cotxe elèctric per reduir les emissions urbanes
La bicicleta, molt més eficient que el cotxe elèctric (Pexels)

La bici és 10 cops més eficient que el cotxe elèctric per reduir les emissions urbanes

Un estudi europeu ha analitzat la mobilitat de 4.000 persones en set ciutats europees, una de les quals és Barcelona

Josep Maria Camps ColletActualitzat

Canviar el cotxe per la bicicleta en els desplaçaments urbans redueix les emissions un 1.000% més que canviar-lo per un cotxe elèctric.

És la conclusió més destacada d'un estudi fet a set ciutats europees amb les dades de mobilitat de 4.000 persones durant dos anys.


Un 84% menys d'emissions

L'estudi, publicat a l'edició mediambiental de la revista Transportation Research, ha analitzat l'impacte de 10.000 viatges fets a Londres, Anvers, Barcelona, Viena, Orebro, Roma i Zuric.

Amb tot això han calculat que les persones que feien servir diàriament la bicicleta emetien un 84% menys carboni que els que es desplaçaven amb altres tipus de vehicles.

Un cotxe elèctric endollat en un punt de càrrega a Barcelona (Ajuntament de Barcelona/Vicente Zambrano González)


Tot el cicle de vida dels vehicles

Per fer els càlculs han sumat les emissions de tot el cicle de vida de cada tipus de mobilitat, inclosos el carboni generat per obtenir les matèries primeres, fabricar els vehicles i eliminar-los.

Això els ha permès veure que la bicicleta és 10 vegades més eficient que el cotxe elèctric i 30 vegades més que els cotxes convencionals per reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle.

Els efectes del canvi gradual

L'estudi, en el qual ha participat investigadors de l'Institut de Salut Global de Barcelona, l'ISGlobal, assegura que el canvi gradual a la bicicleta també dona balanços molt bons.

Per exemple, els que van substituir el cotxe per la bicicleta en un sol viatge al dia, en un any van deixar d'emetre el carboni equivalent a un vol de Londres a Nova York.

També han calculat que si un de cada cinc ciutadans es passés a la bicicleta en els trajectes urbans, ja es reduirien un 8% totes les emissions que emeten els cotxes a Europa.

Els autors de l'estudi recorden que la meitat de la reducció de les emissions durant els confinaments per la pandèmia del 2020 van ser per les restriccions en la mobilitat.

Pla general d'una bicicleta Bolt en funcionament. Imatge del 29 de setembre de 2020. (Horitzontal)
Un carril bici de Barcelona (ACN)
ARXIVAT A:
MobilitatCrisi climàtica
Anar al contingut