La gratuïtat va de l'enllaç 41 fins al final de l'autopista, a Sant Fruitós de Bages (Google Street View)

La C-16, gratuïta de Manresa a Sant Vicenç amb un registre de matrícules

Cal registrar el vehicle en una pàgina web sense necessitat d'associar-hi cap mètode de pagament

Ferran Vila CabanasActualitzat

Coincidint amb el primer dia feiner de l'any, aquest dilluns s'ha posat en marxa un nou sistema que permet fer ús gratuïtament de la C-16 en el tram en què fa de ronda de Manresa.

La Generalitat pretén així captar nous conductors que esquivin l'alternativa gratuïta, la C-55, una carretera que arrossega problemes històrics de saturació i d'alta sinistralitat.

La gratuïtat de la C-16 s'aplica per a tots els recorreguts entre l'enllaç número 41 (Sant Vicenç de Castellet) i el final de l'autopista C-16 a Sant Fruitós de Bages, en tots dos sentits de circulació i als vehicles de la categoria II (turismes, furgons i furgonetes), de dilluns a divendres feiners, les 24 hores.

Durant el primer trimestre d'aquest any també s'aplicaran nous descomptes al preu del peatge de Sant Vicenç de Castellet, que sempre ha estat un dels més cars de Catalunya. Així, hi haurà una reducció del preu en hora punta dels dies feiners per a qui utilitzi ViaT o l'aplicació Satellise.
 

Com s'ha de registrar el vehicle?

Per aconseguir la bonificació del 100% del cost del peatge a la ronda de Manresa cal facilitar la matrícula del vehicle al registre que ha posat en marxa Autema, sense necessitat d'associar-hi cap mètode de pagament.

Un cop donat d'alta a l'àrea de clients i facilitada la matrícula, només cal dirigir-se al peatge i anar a les vies habilitades i senyalitzades amb el nou sistema. Els aparells de lectura de matrícules reconeixeran el vehicle i obriran la barrera.

Per fer el registre s'ha de facilitar el codi postal, el telèfon i acceptar els termes i condicions legals. S'hi poden registrar fins a cinc vehicles per persona.

Paral·lelament, continuarà vigent el sistema actual mitjançant ViaT o l'aplicació Satellise.


Crítiques al territori

El nou sistema, el va anunciar fa dues setmanes el conseller de Territori, Juli Fernàndez, després de reunir-se amb la direcció del Consell Comarcal del Bages.

Des de la plataforma No Més Morts a la C-55 s'ha denunciat que les bonificacions signifiquen "milions i milions a Ferrovial i Abertis" i "són una vergonya".

En aquest sentit, recorden que el dia que es va presentar el paquet de mesures es complien 48 anys de la C-55 sense desdoblar. "És riure's de les víctimes, la comarca i els usuaris de la cada dia més ratera", lamenten.

"Aquesta autopista està feta per anar de la Cerdanya a Barcelona i de Barcelona a la Cerdanya", denuncia Fina Casals, que és la presidenta de la plataforma.

La voluntat de la Generalitat, va explicar el conseller, és promoure l'ús de la C-16 per a millorar la mobilitat del Bages, atendre les peticions del territori de millores en el sistema i també amortir l'impacte en la ciutadania del cost de la mobilitat i els peatges.

Així ho recollia la crònica del TN del 23 de desembre:

ARXIVAT A:
TrànsitMobilitatPeatges
Anar al contingut