La campanya del 10N es farà sense banderoles però amb propaganda per correu
En quatre anys, quatre campanyes electorals al Congrés i al Senat. Amb la repetició de les últimes, que seran el 10 de novembre, la consigna sembla que és l'estalvi. S'estalviaran dies de campanya, només durarà una setmana i no dues com en les altres convocatòries. I també es vol estalviar en material.
Per això, s'ha pactat un acord davant de notari que es volia per unanimitat però, al final, el PNB no ha signat.
Amb aquest pacte, els partits renuncien a la fabricació i instal·lació de banderoles als espais gratuïts que cedeixen els ajuntaments. Tampoc no es contractarà publicitat exterior o espais comercials per a posar-hi cartells o altres formes de propaganda.
L'acord és per a totes les candidatures, tant al Congrés com al Senat, i per a totes les circumscripcions.
Ha estat signat pel PSOE, PP, Cs, Podem, Vox, ERC, PSC, JxCat, Compromís, IU, Catalunya en Comú i el PRC.
El PNB qualifica l'acord de "ridícul i demagògic", ja que, segons els seu càlculs, només s'estalviarà el 10% del total de despeses. Argumenta que el gruix de la inversió és en els mitjans de comunicació i els grans actes electorals. I addueix que no pot competir amb la campanya mediàtica de grans formacions espanyoles.
En l'acord d'estalvi per a la campanya no han aconseguit posar-se d'acord per eliminar la propaganda electoral enviada per correu pels partits. Ciutadans i Podem proposaven fer un sobre únic i conjunt per a totes les candidatures però no ha tirat endavant.
El compromís de reducció del cost de la campanya va una mica més enllà de les mesures que ja recollia la reforma de la llei electoral del 2016, que establia que en cas de repetició electoral el període de campanya passa de 15 dies a 8 i reduïa les subvencions per a propaganda electoral.
En les eleccions generals del juny, la publicitat exterior amb cartells i banderoles va costar en total 2,4 milions d'euros.
- ARXIVAT A:
- Eleccions generals 2019-10N