Pla detall del frontal d'alguns minibusos que produeix la carrossera Indcar a la seva fàbrica d'Arbúcies
Pla detall del frontal d'alguns minibusos que produeix la carrossera Indcar a la seva fàbrica d'Arbúcies

La carrossera Indcar d'Arbúcies creix un 11% durant el 2024 i tanca l'exercici superant els 50 milions de facturació

ACN Arbúcies - La carrossera Indcar d'Arbúcies (Selva), especialitzada a fabricar minibusos, ha crescut un 11% durant el 2024 i ha tancat l'exercici facturant més de 50 milions d'euros (MEUR). Segons explica la companyia, aquest increment de vendes es deu, per una banda, a l'aposta d'Indcar per internacionalitzar-se i, per l'altra, a la bona acollida que han tingut determinats models. De fet, el 90% de les vendes d'Indcar es fan a l'exterior (amb Itàlia i França com a principals destins). En paral·lel, durant el 2024, la carrossera ha incrementat fins a un 60% la producció de minibusos turístics i de ciutat. Indcar està immersa en un pla estratègic que, per a aquest any, preveu reforçar la seva posició a Europa i "explorar oportunitats" en altres regions.

Fundada ara fa 137 anys (en concret, el 1888) la companyia carrossera Indcar s'ha consolidat com a líder europeu del sector dels minibusos d'entre 25 i 40 passatgers. Compta amb dues plantes de producció, una fàbrica a Arbúcies -on té la seu- i una altra a Romania, a més de filials comercials a Itàlia i a França. La seva plantilla és de 285 treballadors.

Després de fregar els 45 MEUR de facturació el 2023, la companyia gironina ha tancat l'últim exercici amb un nou increment de vendes. En concret, al llarg de l'any passat Indcar va créixer un 11%, va produir més de 450 minibusos i les seves vendes van superar els 50 milions d'euros.

D'aquest global, el 90% -en concret, 42 MEUR- s'han fet a mercats exteriors. I com a principals països, al capdavant del rànquing s'hi situen Itàlia (55%) i França (25%).

En paral·lel, Indcar també ha reforçat presència a Catalunya i a la resta de l'estat espanyol. Sobretot, amb dos models específics de minibusos. Per una banda, el WING, dirigit al sector turístic, i que ha crescut un 60% en producció. I per l'altra, el MOBI CITY, que continua encapçalant les vendes. Aquest minibús de fins a 44 places s'ha convertit en "el model més popular de la companyia en el darrer any" -assenyala Indcar- "amb un total de 320 unitats produïdes, que representen el 67% del total".

A més d'aquests dos models, la carrossera d'Arbúcies també ha apostat pel minibús elèctric, el model e-B6. N'ha fet proves en operació real durant vuit mesos a més de deu ciutats, que han sumat més de 5.000 quilòmetres de recorregut. Aquestes proves s'han fet de bracet amb operadors com TMB, Teisa, Sagalés o Alsa. "És un model que ha rebut molt bona acceptació, per la seva capacitat d'autonomia i maniobrabilitat, i que es produirà al 100% a Europa", destaca el CEO d'Indcar, Gaël Queralt.

Nous mercats

Indcar està plenament immersa en un pla estratègic per reforçar la presència de l'empresa i arribar a nous mercats. Per això, de cara a aquest 2025, les expectatives de la carrossera se centren a estendre's a més països, "reforçant la posició a Europa i explorant oportunitats en altres regions amb alta demanda de solucions de mobilitat eficient i sostenible".

"Estem molt satisfets amb els resultats obtinguts el 2024; no només hem aconseguit xifres rècord, sinó que també hem fet passos importants en la nostra expansió internacional", afirma el CEO d'Indcar.

En paral·lel, el pla estratègic també té una pota centrada a impulsar un canvi organitzatiu intern dins la carrossera. Per això, Indcar preveu incorporar nous treballadors "en àrees clau, amb l'objectiu d'enfortir les capacitats operatives, impulsar la innovació i consolidar el creixement internacional". Entre les àrees que es reforçaran hi ha vendes, enginyeria, compres i tecnologia. "Des del 2023 hem augmentat un 18% la plantilla i esperem arribar al 20% al llarg d'aquest 2025", conclou Gaël Queralt.

Anar al contingut