Algunes trucades no han pogut ser ateses perquè no hi havia traductors disponibles (Europa Press)

La concessionària del 112, multada catorze mesos seguits per mala gestió

S'han detectat incompliments de procediments, errors i una atenció inadequada en el servei de traducció d'idiomes

Redacció/Agències

La Generalitat ha multat durant catorze mesos seguits la concessionària del telèfon 112 per la mala gestió del telèfon d'emergències.

Des del mes de febrer del 2022 fins al mes de març del 2023, l'executiu català ha fet pagar a la concessionària 68.200 euros, segons ha avançat Rac 1 i han confirmat fonts d'Interior a l'ACN.

Després que en un principi s'hagi indicat que la multa s'adreçava a la companyia Ferrovial, des de l'empresa s'ha volgut aclarir que no està al càrrec de l'operació d'aquest servei. La responsabilitat de la gestió recau sobre la firma Serveo, propietat de Portobello Capital, des de l'1 de febrer del 2022. Ferrovial posseeix un 25% de Serveo.
 

Problemes en el servei de traducció

Les sancions estan relacionades amb incompliments de procediments, errors greus, poca qualitat i sobretot una atenció inadequada en el servei de traducció d'idiomes.

Un dels principals problemes ha sorgit quan persones que no parlaven català ni castellà han contactat amb el 112 per comunicar una urgència i no han pogut ser ateses perquè no hi havia traductors disponibles, un aspecte que està regulat per contracte.

Fonts d'Interior han indicat que aquestes sancions són habituals i que estan previstes "en qualsevol contracte de serveis d'aquest tipus, a l'apartat de possibles penalitzacions que acorden les dues parts".

La multa més elevada d'aquests mesos és d'ara fa un any, el juny del 2022, en què el Govern va penalitzar amb gairebé 19.000 euros Ferrovial per no complir amb el nivell del servei.

ARXIVAT A:
Salut
Anar al contingut