La conversa telefònica entre l'interventor i el maquinista del tren de Santiago va durar fins 11 segons abans del descarrilament
La conversa telefònica entre l'interventor i el maquinista del tren de Santiago de Compostel·la va durar fins 11 segons abans del fatídic descarrilament. Quan Antonio Martin, l'interventor, ha sortit del jutjat, tot i confirmar la trucada, ha assegurat que mai s'ha considerat culpable.
Televisió de CatalunyaActualitzat
La conversa telefònica entre l'interventor i el maquinista del tren de Santiago de Compostel·la va durar fins a 11 segons abans del fatídic descarrilament.
A les 20 hores, 39 minuts i 15 segons, quan el tren anava a una velocitat permesa de 199 quilòmetres per hora, l'interventor va trucar al maquinista. Poc temps després, es va activar un avís acústic que assenyalava que el comboi s'aproximava a la bifurcació d'A Grandeira i que, per tant, s'havia de disminuir la velocitat. Durant aquest temps, encara va passar per una balisa i el va alertar un segon avís acústic. És aleshores quan va accionar el fre d'emergència. I, finalment, va rebre un tercer avís perquè excedia la velocitat tot i haver-la reduït. El tren va sortir de la via a les 20 hores, 41 minuts i 6 segons.
Quan Antonio Martin, l'interventor, ha sortit del jutjat, tot i confirmar la trucada, ha assegurat que mai s'ha considerat culpable. En ser preguntat si recordava haver tingut el mòbil a la butxaca, Martín ha respost que sí: "Això sí que ho vaig dir. Que el tenia a la butxaca quan vaig sortir del tren."
El jutge ha ordenat una investigació penal per un presumpte delicte de descobriment i revelació de secrets, ja que s'ha conegut el contingut de l'informe de les caixes negres abans que aquest divendres se'n fes entrega al jutjat.
A les 20 hores, 39 minuts i 15 segons, quan el tren anava a una velocitat permesa de 199 quilòmetres per hora, l'interventor va trucar al maquinista. Poc temps després, es va activar un avís acústic que assenyalava que el comboi s'aproximava a la bifurcació d'A Grandeira i que, per tant, s'havia de disminuir la velocitat. Durant aquest temps, encara va passar per una balisa i el va alertar un segon avís acústic. És aleshores quan va accionar el fre d'emergència. I, finalment, va rebre un tercer avís perquè excedia la velocitat tot i haver-la reduït. El tren va sortir de la via a les 20 hores, 41 minuts i 6 segons.
Quan Antonio Martin, l'interventor, ha sortit del jutjat, tot i confirmar la trucada, ha assegurat que mai s'ha considerat culpable. En ser preguntat si recordava haver tingut el mòbil a la butxaca, Martín ha respost que sí: "Això sí que ho vaig dir. Que el tenia a la butxaca quan vaig sortir del tren."
El jutge ha ordenat una investigació penal per un presumpte delicte de descobriment i revelació de secrets, ja que s'ha conegut el contingut de l'informe de les caixes negres abans que aquest divendres se'n fes entrega al jutjat.