Línia de producció del Seat León a la planta de Martorell (Europa Press)
Línia de producció del Seat León a la planta de Martorell (Europa Press)

La falta de xips força Seat a tancar tres dies la fàbrica de Martorell

El 25, el 28 i el 29 de juny la planta de l'automobilística a Martorell no obrirà perquè no pot garantir el subministrament de semiconductors

Actualitzat

La planta de Martorell de Seat tancarà tres dies a causa de la falta de semiconductors, que fa impossible mantenir la producció de vehicles.

El 25, el 28 i el 29 de juny la planta no obrirà. Així, de facto, estarà tancada des d'aquest dimecres 23 de juny fins al dimarts 29, perquè el 23 i el 24 són jornades festives a la fàbrica.

Seat ha acordat amb els sindicats aplicar mesures de flexibilitat interna per afrontar les aturades. La companyia assegura que està fent tot el possible per restablir la producció habitual "al més aviat possible", tot i que no pot descartar més ajustos.

"Farem tot el possible per fabricar i lliurar l'alta demanda dels nostres concessionaris i clients en el menor temps possible", ha apuntat un portaveu de la companyia citat per l'agència EFE. Seat explica que, actualment, la demanda dels models Seat i Cupra es troba "en nivells pre-Covid" i que, en el cas del Cupra, ja ha lliurat més cotxes els cinc primers mesos del 2021 que en el conjunt del 2020.

Un operari a la fàbrica de Seat a Martorell
Un operari a la fàbrica de Seat a Martorell (Europa Press)


La línia que fabrica l'A1, aturada fins al 2 de juliol

La setmana passada, les restriccions en el subministrament global dels semiconductors ja va fer que Seat aturés la producció de l'A1 els dies 17, 18, 21 i 22 de juny i preveia fer-ho també el 25, quan el tancament passarà a afectar tota la planta.

La Línia 3, que fabrica l'Audi A1, continuarà parada fins al 2 de juliol, segons ha informat Seat. La companyia ja havia acordat tancar l'L3 i, ara, ha estès l'aturada a les altres dues línies perquè no pot garantir el subministrament de semiconductors, una falta de material que afecta tota la indústria mundial de l'automoció.

Tres dies després de dur a terme diverses aturades a l'L3, la companyia ha decidit tancar la planta.

Línia de muntatge de l'A1 a la fàbrica de Seat a Martorell
Línia de muntatge de l'A1 a la fàbrica de Seat a Martorell (Europa Press)


La falta de semiconductors, un problema global

Com a conseqüència de la pandèmia, la producció de xips o semiconductors s'ha alentit i, en alguns casos, aturat. Això està afectant molts productes, des de telèfons mòbils a automòbils.

La falta de semiconductors afecta la indústria automobilística mundial. Però la falta de xips, imprescindibles per a centenars d'aparells, és al darrere de les dificultats de Sony per satisfer la demanda de PlayStation 5, l'ajornament del llançament del nou Galaxy Note per part de Samsung o les retallades de producció i els ERTO a automobilístiques com Seat o Ford.

Després dels problemes amb el subministrament de semiconductors a principis d'any, Seat va acordar amb els sindicats UGT i CCOO una via per recuperar la producció i tancar el 2021 amb un volum de 500.000 unitats, similar al del 2019. Ara, aquest objectiu podria perillar.

Entre les mesures acordades amb els sindicats hi ha treballar en caps de setmana i l'obertura parcial de la fàbrica de Martorell a l'agost, mitjançant la distribució de les vacances durant tot l'estiu i un reforç de treballadors temporals.

 

Nissan deixarà de produir al juliol

L'automobilística japonesa Nissan se suma al tancament de Seat i deixarà de produir a les plantes de la Zona Franca les dues últimes setmanes del mes de juliol pels problemes derivats del subministrament de semiconductors.

L'empresa ja ha desconvocat els torns de les dues línies de producció entre el 19 i el 30 de juliol. La fàbrica d'estampació de Montcada i Reixac i la de recanvis a Sant Andreu també quedaran afectades pel cessament d'activitat, segons informa l'agència ACN.

Sindicats i direcció es reuniran aquesta setmana per estudiar els detalls de l'aturada, que no requerirà que es presenti un ERTO.

Nissan, que a finals d'any tancarà les tres plantes catalanes, fins ara no havia hagut de deixar de produir per manca de xips.

Exterior de la planta de Nissan a la Zona Franca
Exterior de la planta de Nissan a la Zona Franca (ACN/Aina Martí)

 

 

ARXIVAT A:
Seat
Anar al contingut