La feina de maquillatge a "La societat de la neu": "A Bayona sempre li dius que sí"
- TEMA:
- Cinema
La història dels supervivents de la tragèdia aèria dels Andes ha estat recreada de forma magistral per Juan Antonio Bayona a la seva pel·lícula "La societat de la neu". Una de les claus per poder mostrar el pas del temps i el deteriorament dels joves supervivents és la feina que han fet els equips de maquillatge i perruqueria.
Montse Ribé i David Martí estan nominats als Oscars per la feina de maquillatge i perruqueria que han fet a la pel·lícula. Abans de marxar cap a Los Angeles, han encapsat algunes de les pròtesis que van crear per al rodatge. Se les emporten amb ells per ensenyar a Hollywood el seu treball, d'un realisme extraordinari.
És un material que acaba sent imprescindible per explicar molts dels moments clau de la història: des de l'accident d'avió, a les lesions o a la progressiva pèrdua de pes dels protagonistes de la història.
Montse Ribé explica que amb la seva feina ajuden "a fer realitat el que té el director a la seva imaginació". Però no tot el que prepara acaba fent-se servir als rodatges:
"De tot el que vam fer potser en va sortir un 30 o un 40?%. Si hagués sortit tot, jo crec que molta gent hauria sortit abans d'hora dels cinemes."
Ribé i Martí han col·laborat amb Bayona a tots els seus treballs des de "L'orfenat", excepte a "Jurassic World". Per això, asseguren que saben molt bé què li cal en cada moment:
"Ell et truca i et diu: 'Escolta, em pots fer un monstre de 15 metres?' I tu li dius: 'Sí, és clar'", explica David Martí
"Tu sempre li dius que sí. Saps que et portarà a alguna bogeria i que t'ho passaràs bé"
Bogeria, diversió i una feina descomunal que els ha portat a estar nominats als Oscars. Ells ja en tenen un que van guanyar amb "El laberinto del fauno" de Guillermo del Toro, el 2007.
Com va ser el rodatge?
El rodatge de "La societat de la neu" exigia un equip de maquillatge i perruqueria molt nombrós, en alguns moments de gairebé 50 persones, rodant a la muntanya i amb fred.
Les germanes Ana i Belén López Puigcerver, que treballen des de Madrid, expliquen que al rodatge dones "el cent per cent" sempre. I que s'ha de ser molt precís per integrar la feina dels diferents equips que treballen, fins i tot, en poblacions diferents.
Precisió suïssa per ser-hi a temps i amb tot a punt per al rodatge. I amb un objectiu claríssim: "Veure el pas del temps. Aquesta era la meva màxima. I sense que es notés, que fos molt a poc a poc", expliquen les germanes Puigcerver.
Una feina titànica que s'acaba dissimulant a favor del realisme i que pot tornar de Los Angeles reconeguda amb un Oscar.
- ARXIVAT A:
- Cinema Premis Oscar