La Garrotxa instal·la sensors per saber quines són les zones més visitades de la comarca
El sistema de sensors ja està operatiu i la informació generada arribarà de manera anònima a través d'una plataforma
La Garrotxa ha instal·lat tres sensors en diferents punts de la comarca amb la finalitat de calcular la quantitat de visitants que hi van. L'objectiu és poder transformar la mobilitat.
Amb una plataforma es connectarà el sistema de sensors amb webs i bases de dades de manera anònima. És així com es podran dissenyar mapes i gràfics que permetin donar la informació necessària per conèixer quines són les zones de la Garrotxa més visitades.
A més, les dades recollides es mostraran en diverses pantalles que s'instal·laran en diferents punts de la comarca perquè els conductors s'informin i puguin valorar l'opció d'anar a un lloc o a un altre.
Es preveu que el sistema estigui completament enllestit el primer semestre del 2025.
Una iniciativa per transformar la mobilitat
Des del Consell Comarcal de la Garrotxa assenyalen que aquesta plataforma està pensada per facilitar la gestió i per fer les polítiques més adients relacionades amb la mobilitat de turistes i visitants, que s'estima que són més de 500.000 a l'any.
D'aquesta manera, amb el projecte es podrà millorar la planificació de la visita a la comarca, al mateix temps que les dades siguin facilitades a qui gestiona el territori per tal que fixi patrons de mobilitat turística.
El repte principal, doncs, és fomentar els desplaçaments a peu, en bicicleta, en vehicle elèctric o en transport públic, i reduir així l'ús de vehicles privats amb motors de combustió.
Tot i que la plataforma està centrada en el sector turístic, des del Consell deixen clar que també està preparada per tractar i presentar dades d'altres sectors econòmics en cas que fos necessari.
La creació de la plataforma i la instal·lació de les pantalles és una iniciativa del pla de sostenibilitat turística "La Garrotxa soft & smart county. Destinació turística sostenible i intel·ligent", del Consell Comarcal de la Garrotxa.
Tot plegat està dissenyat per l'empresa Nexus Geographics, guanyadora de la licitació del projecte.
Un cop col·locats els tres primers sensors, s'espera que se'n distribueixin més en altres zones on s'estima que hi ha més persones.