La històrica fàbrica de motocicletes Derbi haurà de tancar
La fàbrica de motocicletes ha presentat un ERO que afecta els 120 treballadors, el total de la plantilla. Les negociacions per traspassar l'empresa a la suïssa Giba ha fracassat.
RedaccióActualitzat
La fàbrica de Derbi ha anunciat que tanca definitivament. La direcció de l'empresa, en mans de la italiana Piaggio, ha confirmat que tancarà la planta del Vallès, d'on han sortit motocicletes llegendàries durant més de 90 anys. La plantilla estava pendent d'un grup inversor suís, Giba, que estudiava la possibilitat de fabricar a les instal·lacions de Derbi un turisme biplaça. Finalment, el projecte no es durà a terme i Piaggio ha presentat un expedient per tancar la planta i acomiadar els 120 treballadors que queden d'aquesta mítica empresa d'origen català.
La decisió de Giba de fabricar el seu vehicle descapotable a Tarragona, a la planta de Santa Oliva, més gran i més moderna que la fàbrica de Derbi de Martorelles, a Barcelona, ha estat el detonant de la decisió.
Assemblea de treballadors
Un cop s'ha sabut que l'operació per traspassar les instal·lacions i els empleats de Derbi al grup suís ha fracassat, el comitè d'empresa de Derbi reunirà aquest divendres els treballadors en assemblea. Ja feia més d'un any que a la planta de Derbi, a Martorelles, havia baixat molt l'activitat, però els treballadors confiaven poder-hi continuar. Per això, en conèixer el tancament previst de la fàbrica, molts d'ells no van poder contenir les llàgrimes.
"Teníem força esperança que funcionaria. I a més, les perspectives eren que en el futur seria una empresa que fins i tot aniria creixent, i que hi hauria més plantilla. I Giba es veia com una opció molt bona, i avui ha estat un pal per a tothom", ha explicat un treballador de Derbi, Antonio Carreras.
Fins ahir mateix els treballadors tenien l'esperança de poder-hi continuar, si l'empresa Giba es quedava la fàbrica. Però, en fer-se enrere, les possibilitats de mantenir la feina s'han esvaït. L'ERO presentat afecta 120 treballadors de Derbi. De moment, no perdran la feina els 30 treballadors de Piaggio que hi ha a la mateixa planta.
La decisió de Giba de fabricar el seu vehicle descapotable a Tarragona, a la planta de Santa Oliva, més gran i més moderna que la fàbrica de Derbi de Martorelles, a Barcelona, ha estat el detonant de la decisió.
Assemblea de treballadors
Un cop s'ha sabut que l'operació per traspassar les instal·lacions i els empleats de Derbi al grup suís ha fracassat, el comitè d'empresa de Derbi reunirà aquest divendres els treballadors en assemblea. Ja feia més d'un any que a la planta de Derbi, a Martorelles, havia baixat molt l'activitat, però els treballadors confiaven poder-hi continuar. Per això, en conèixer el tancament previst de la fàbrica, molts d'ells no van poder contenir les llàgrimes.
"Teníem força esperança que funcionaria. I a més, les perspectives eren que en el futur seria una empresa que fins i tot aniria creixent, i que hi hauria més plantilla. I Giba es veia com una opció molt bona, i avui ha estat un pal per a tothom", ha explicat un treballador de Derbi, Antonio Carreras.
Fins ahir mateix els treballadors tenien l'esperança de poder-hi continuar, si l'empresa Giba es quedava la fàbrica. Però, en fer-se enrere, les possibilitats de mantenir la feina s'han esvaït. L'ERO presentat afecta 120 treballadors de Derbi. De moment, no perdran la feina els 30 treballadors de Piaggio que hi ha a la mateixa planta.