Barcelona

La L9 fins a l'aeroport es posa a prova simulant aglomeracions amb 2.000 voluntaris

2.000 persones han participat voluntàriament en unes maniobres a les estacions de la T-1, a l'aeroport, i a la d'Europa-Fira

RedaccióActualitzat

El metro fins a l'aeroport del Prat, que el 12 de febrer entrarà en servei, es posa a prova. Aquest dissabte al matí ha fet proves amb usuaris per simular aglomeracions puntuals.

2.000 persones han participat voluntàriament en unes maniobres a les estacions de la T-1, a l'aeroport, i a la d'Europa-Fira, estació situada a la Gran Via de les Corts Catalanes, a l'Hospitalet de Llobregat, i que dóna servei al recinte de la Fira on s'organitzen nombrosos congressos, com el Mobile World Congress.

Els voluntaris, que no han cobrat res per les proves, han simulat cues i aglomeracions a les andanes.

 

 

Fins i tot s'han hagut d'acreditar.

 

Preveure aglomeracions

El nou tram de la línia 9 del metro fins a l'aeroport s'inaugurarà 10 dies abans del Congrés Mundial de Mòbils. Les proves busquen representar el flux sobtat que pot haver de suportar la infraestructura en dies excepcionals com els del Mobile o un dia punta de vacances. Jaume Tintoré és el Director General de TMB.

 

Amb 20 quilòmetres i 15 estacions, la nova L-9 sud es preveu que doni servei a 23 milions de viatgers annuals. El trajecte entre Zona Universitària i la T-1 es farà en 32 minuts. Circularà cada 7 minuts, que poden ser 4 en casos d'esdeveniments multitudinaris com el Congrés de Mòbils.

VÍDEOS RELACIONATS
ESPECIALS RELACIONATS
Anar al contingut