La línia 9 del metro de Barcelona serà la primera d'Espanya que podrà circular sense conductor
La línia 9 del metro de Barcelona serà la primera d'Espanya totalment automàtica i que podrà circular sense conductor, segons han informat Siemens i el seu soci Dimetronic -filial espanyola d'Invensys-, subministradors del material mòbil. L'empresa pública GISA, encarregada de la construcció de la línia, va encarregar al consorci format per Siemens i Dimetronic el subministrament dels trens, dotats amb un sistema de conducció automàtica, per 72,5 M d'euros.
Actualitzat
El sistema es basa en la tecnologia CBTC (Communication Based Train Control) que evita la falta de cobertura sota terra i permet que els trens puguin rebre de forma ininterrompuda el senyal de via lliure, i enviar al centre de control la posició i la velocitat a què circulen.
La tecnologia s'inspira en la utilitzada per a l'automatització de la línia 14 del metro de París, així com en la modernització del metro de Nova York.
La línia 9 del metro tindrà 43 estacions i un recorregut de 41,4 quilòmetres, i connectarà Badalona i Santa Coloma amb Barcelona, pels barris situats a la part alta de la capital catalana, i enllaçarà amb l'aeroport del Prat.
En l'actualitat, es troba en construcció el tram entre Can Zam (Santa Coloma) i Sagrera-Meridiana, que haurà d'estar acabat el 2005. El conjunt de la línia hauria d'estar construït l'any 2008.