La llei rider entra en vigor amb el desafiament de Glovo i Uber Eats
Les dues plataformes esquiven la nova reglamentació amb diferents fórmules, mentre els repartidors viuen amb preocupació la incertesa que els envolta
A l'agost, l'activitat dels riders baixa considerablement, però aquesta no és la seva principal preocupació ara mateix. L'entrada en vigor aquest dijous de la llei rider els deixa, a la gran majoria, en una situació incerta.
I això que la normativa, aprovada el maig passat, és ben clara: les plataformes estan obligades a contractar els repartidors a domicili que treballen per a ells. Tenen 90 dies per fer-ho a partir d'ara.
Les empreses, però, estan esquivant l'esperit de la llei amb diferents fórmules que, segons els experts, continuaran infringint la llei.
Glovo contractarà una petita part dels seus repartidors, un 20%, però la resta seguiran com a autònoms modificant algunes condicions perquè ara, diu l'empresa, siguin autònoms de debò amb lliure connexió o decisió sobre el preu.
Per la seva part, Uber Eats deixarà el model d'autònoms, però ha optat per una altra via, la subcontractació mitjançant empreses de logística com Closer o Deelivers.
Tot i que la llei els obliga a contractar els seus repartidors i indemnitzar-los, Deliveroo ja va anunciar abans de l'entrada en vigor de la normativa que abandonarà el mercat espanyol.
Aquestes maniobres de les tres principals plataformes de repartiment a domicili han indignat els sindicats de riders, com és el cas de Riders x Derechos.
Lo dijimos hace tiempo y lo volvemos a decir ahora. El Gobierno no ha entendido que estas empresas se saltaran cualquier ley siempre que les salga más barato pagar la multa y seguir con el fraude.
— Riders x Derechos (@ridersxderechos) August 12, 2021
No han entendido que para ellos no hay normas, han venido a cargárselo todo. https://t.co/je8vemP9lZ
Comissions Obreres ja ha denunciat aquestes estratègies de les apps i ha anunciat que estarà atenta als seus moviments.
- ARXIVAT A:
- Drets laborals