"La Marató de TV3 és un marc únic i excel·lent on desenvolupar la funció de voluntari"

El model de voluntariat que ha consolidat La Marató de TV3 ha estat una de les bones pràctiques que s'han presentat en la segona edició del Congrés Europeu de Voluntariat, que es fa a Barcelona del 9 a l'11 de novembre

Actualitzat
El model de voluntariat que ha consolidat La Marató de TV3 ha estat una de les bones pràctiques que s'han presentat en la segona edició del Congrés Europeu de Voluntariat, que es fa a Barcelona del 9 a l'11 de novembre. Carme Basté, directora de la Fundació, ha reflexionat sobre el paper essencial d'aquest col·lectiu en La Marató en una conferència titulada "La Marató TV3: un bon exemple a Europa de col·laboració entre diferents agents".



El voluntariat és "una figura indissociable de La Marató i un dels eixos que millor defineixen el projecte" ha explicat Basté, tot referint-se a un col·lectiu que hi ha estat vinculat des de la seva primera edició, el 1992. Aquesta unió, respon, segons ha detallat la directora de la Fundació, al fet que La Marató "representa valors àmpliament reconeguts en l'àmbit del voluntariat", que el projecte ha anat "omplint de contingut i sentit al llarg de la seva trajectòria". Parlem de valors com el compromís social, la calidesa, la solidaritat i la transversalitat.



A punt de celebrar la vintena edició, "La Marató s'ha convertit en un marc únic i excel·lent on desenvolupar la funció de voluntari", que té, a més, la capacitat de "potenciar el reconeixement social i el prestigi del voluntariat i reforçar el compromís social que tenim com individus" ha declarat Basté.

Entre els 2.500 voluntaris que cada any participen en La Marató, trobem representants dels principals agents de la societat, des del teixit associatiu a l'àmbit empresarial, incloent-hi institucions i administracions, món científic, cultural i educatiu, una autèntica "aliança de col·lectius de voluntariat", ha descrit la directora de la Fundació. A més de "mobilitzar tots els perfils possible de voluntari", La Marató "ha consolidat el seu propi model: un voluntari compromès, il·lusionat i fidel que any rere any actua per un projecte únic i confia en la utilitat de la seva funció i del projecte conjunt".



Segons Carme Basté, "la capacitat excepcional de La Marató per estimular l'altruisme dels ciutadans és fruit de vincles emocionals i racionals". D'una banda, la directora ha destacat l'empatia que generen les històries reals i humanes que s'expliquen en el programa i el vincle emocional i de confiança que uneix la ciutadania amb TV3. Els dos factors desperten, segons ha expressat, un "gran sentit de pertinença al projecte". En el vessant racional, Basté ha destacat el paper central que juga la Fundació La Marató de TV3 en la gestió rigorosa dels fons recaptats i la comunicació directa i transparent amb la societat.

El Congrés Internacional del Voluntariat és una trobada de voluntaris i experts d'arreu d'Europa que debaten sobre la contribució social d'aquest sector. Organitzat pel Departament de Benestar Social i Família i la Federació Catalana de Voluntariat Social, l'eix central d'aquesta segona edició és l'intercanvi d'experiències i bones pràctiques i hi ha participat prop de 500 experts europeus de l'àmbit del voluntariat.
Anar al contingut