La Marató per la Covid recull 10.305.819 euros en l'edició més excepcional
Desenes de testimonis, experts i actuacions culminen una Marató per sensibilitzar i recaptar fons per a la recerca sobre la Covid-19
La Marató per la Covid-19 ha aconseguit recaptar 10.305.819 euros. És el marcador final de més de 18 hores de programació que han començat a les vuit del matí a "El suplement" de Catalunya Ràdio i s'han allargat fins passades les dues de la matinada al plató de TV3.
Desenes de testimonis, entrevistes a experts i actuacions han passat per una Marató que ha sensibilitzat i recaptat fons per a la recerca biomèdica de la Covid-19.
Raquel Sans, Laura Rosel, Mònica Terribas, Jordi Basté i Roger Escapa han presentat la 29a edició de La Marató, un espai completament adaptat a la pandèmia, en què s'ha homenatjat tots els treballadors essencials que cada dia fan tot el possible per ajudar-nos a superar, com a societat, els moments més crítics d'aquesta crisi.
El tram final de La Marató ha tingut una arrencada molt potent i amb molt d'humor: el gag musical "Tots volem ser Covid free", amb la faceta més casolana i esbojarrada dels presentadors de La Marató i alguns dels protagonistes d'aquests mesos. Els doctors Josep Maria Argimon, Jaume Padrós, Antoni Trilla i Oriol Mitjà; l'entrenadora personal Patry Jordán; Núria Feliu; i el cantant d'Obeses, Arnau Tordera.
Moments d'humor que s'han combinat amb estones de conscienciació al llarg del dia, com l'alerta de quatre dels principals experts en epidèmies de Catalunya, que han advertit que les festes de Nadal poden fer augmentar molt la circulació del coronavirus.
Com cada any, La Marató ha il·lustrat de forma didàctica com actua la malaltia en qüestió. Per exemple, amb una explicació de les dues maneres amb les quals el coronavirus es contagia: microgotes i aerosols.
O amb Quim Masferrer endinsant-se en el món de les mascaretes i la higiene de mans.
Més de 15 hores de programa
Al matí els presentadors i molts altres col·laboradors s'han traslladat a diversos centres sanitaris per entrevistar testimonis de malalts i professionals de la salut. També hi ha hagut actuacions i connexions en directe amb les activitats que s'han fet, com cada any, a tot el territori per recaptar fons.
Al vespre, l'epicentre del programa s'ha traslladat als estudis de TV3 a Sant Joan Despí, on s'han conegut les històries de persones que viuen o han viscut en primera persona la malaltia de la Covid.
També hi han intervingut experts, com la cap de Medicina Preventiva i Epidemiologia de l'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona, Magda Campins, que ha insistit en la necessitat que aquestes festes de Nadal siguin "molt diferents".
"Només ens hem d'ajuntar les persones que ja conviuen. Partim d'una situació ja dolenta, i pot haver-hi una onada encara pitjor que la que estem passant."
S'han pogut veure entrevistes a personatges com el jugador Ricky Rubio, actuacions de Miki Núñez, Aitana, Beret, Stay Homas, Antonio Orozco o Sopa de Cabra, i vídeos de suport com el de Rosalía, que ha dedicat el gest de posar-se la mascareta "a tots els avis i iaies".
A les xarxes socials, La Marató d'aquest any s'ha difós amb el hashtag #TocaATothom. A més, també hi ha la campanya #HoFemPerTothom per recordar la importància de dur mascareta per evitar el coronavirus.
Posem-nos la mascareta! Perquè no només ens protegim nosaltres, també protegim els altres. I tu, per qui més te la poses?
la_marato (@la_marato) December 15, 2020
Escriu el seu nom en una mascareta, fes-t'hi una foto o un vídeo i comparteix-la a les xarxes socials amb el hashtag #HoFemPerTothom #LaMaratóTV3 pic.twitter.com/yxWZRc8Jwa
Sense centres de recepció de trucades
Ha estat una Marató excepcional en temps d'excepcionalitat marcats per la pandèmia del coronavirus. Per primera vegada en la seva història, La Marató no ha disposat de les grans seus telefòniques habituals.
Per minimitzar els contactes socials, aquest any s'han prioritzat els donatius fets a través d'internet, i s'hi ha accedit amb un codi QR que s'ha mostrat en pantalla.
També es pot fer un donatiu a través de la web de La Marató, mitjançant els caixers automàtics, per transferència bancària o amb Bizum, a l'opció de fer un donatiu, amb l'identificador de La Marató: 33333.
D'aquesta manera, el telèfon de La Marató ha absorbit les trucades de les persones que no disposen d'accés als canals digitals o que tenen dificultats de mobilitat.
Solidaritat en xarxa
Una altra via per col·laborar amb La Marató era participar en alguna dels milers d'activitats populars que es fan arreu del país. Enguany també se les han hagut d'empescar per esquivar la Covid i recaptar fons. Pràcticament totes les activitats solidàries que s'organitzaven en edicions anteriors s'han reconvertit i han fet una altra activitat alternativa. Moltes ho han fet de manera virtual, però han seguit aportant a La Marató amb enginy.