Cinc empreses operaran el servei de motosharing metropolità
Cinc empreses operaran el servei de motosharing metropolità (3Cat)

La moto elèctrica compartida s'estén més enllà de Barcelona: on arribarà i com funciona

L'AMB regularà el nou servei metropolità, que permetrà agafar i deixar motos a set municipis més de l'entorn de Barcelona, amb gairebé 10.000 vehicles disponibles

RedaccióActualitzat

Moure's en una moto elèctrica compartida ja no serà un servei exclusiu de Barcelona. A partir de dijous i de forma progressiva començarà a funcionar el motosharing metropolità, que arribarà a set municipis més amb gairebé 10.000 motos.

El servei, de gestió privada, està regulat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i, més enllà de Barcelona, es podran agafar i deixar motos a l'Hospitalet, Esplugues, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs.

 

En concret, l'AMB ha atorgat la llicència per operar a cinc empreses, que aportaran 9.950 motos:

  • Hori Rides, amb 2.050 motos
  • Yego Urban Mobility, SL, amb 2.050 motos
  • Cooltra Motosharing, SLU, amb 1.950 motos
  • Go Sharing, BV, amb 1.950 motos
  • Acciona Mobility, SA, amb 1.950 motos

A partir de dimecres 30 d'octubre, les empreses tenen 40 dies naturals per fer tot el desplegament del servei. Del total de motos, es calcula que a Barcelona n'hi haurà unes 7.000 i la resta, fins a les 10.000, es distribuiran pels altres municipis.
 

Aplicació i tarifes per cada empresa

Les motos estaran aparcades a la via pública. Hi haurà una zona de cobertura mínima on les empreses hauran de donar servei obligatòriament. També hi haurà zones amb restriccions (s'hi podrà aparcar amb condicions) i àmbits de prohibició (no s'hi podrà aparcar). 

Cada empresa tindrà la seva app i les seves tarifes per minut per fer servir les motos. La disponibilitat de vehicles es podrà consultar a les aplicacions AMB Mobilitat i SMOU

Tot i ser un servei metropolità, no hi ha un patró comú per a totes les motos. De fet, cada empresa ha pintat els vehicles i els cascs amb el seu color corporatiu, i en totes cinc són diferents. L'únic element comú serà el logo de l'AMB, que es veurà al casc i a les motos.

Alcaldes i regidors dels municipis on arribaran les motos elèctriques compartides
Alcaldes i regidors dels municipis on arribaran les motos elèctriques compartides (3Cat)

Les llicències que s'han atorgat tenen una vigència de dos anys i es podran prorrogar per un període màxim de dos anys més (d'un en un). L'AMB revisarà periòdicament el nombre de vehicles associats a cada empresa. 

Les empreses hauran d'abonar una taxa de l'AMB per la gestió anual de la llicència (45 euros per vehicle i any), a banda de les taxes per l'aprofitament especial de l'espai públic de cada municipi.

També s'ha establert un règim sancionador específic que regula la gravetat de les infraccions i els mecanismes per revocar llicències i reassignar-les entre les altres empreses.

Les cinc operadores s'han adherit al codi de bones pràctiques i de seguretat viària de l'AMB. L'ens metropolità ha creat una comissió tècnica amb presència de les operadores que farà un seguiment de com es va desplegant el servei.

 

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut