La reforma de la C-53 i la C-26, que uneixen Tàrrega i Alfarràs, tindrà sis variants noves
Les carreteres que uneixen Tàrrega i Alfarràs tindran sis variants noves i s'arranjaran completament en tot el traçat per fer una mena d'eix transversal a les comarques del pla de Lleida. La reforma integral de la C-53 de Tàrrega a Balaguer i la C-26 a Alfarràs també inclourà l'ampliació de la calçada en els trams intermedis d'aquesta ruta lleidatana. Així ho ha anunciat el director general de Carreteres, Jordi Follia, després d'explicar el projecte als alcaldes dels municipis afectats.
El director general de Carreteres ha informat que la reforma integral de la C-53 i la C-26 comprendrà la construcció de sis variants i l'ampliació de la calçada en els trams intermedis. Així s'ha donat a conèixer a la reunió informativa sobre el projecte que s'ha fet a la seu del Consell Comarcal de l'Urgell i que ha comptat amb l'assistència del delegat del govern de la Generalitat, Jaume Gilabert, i els alcaldes de Balaguer, Anglesola, la Fuliola, Tornabous, Bellcaire d'Urgell, Castelló de Farfanya, Algerri i Alfarràs.
Jordi Follia ha explicat que "el govern català vol modernitzar aquesta important via que enllaça directament les comarques de la Noguera i l'Urgell, i que uneix les seves dues capitals, Balaguer i Tàrrega, i que a Anglesola connecta amb l'autovia A-2".
Follia ha confirmat que la C-53 en el seu tram de 31 quilòmetres registra un volum de trànsit diari d'entre 7.000 i 8.000 vehicles, i d'uns 4.000 entre Balaguer i Alfarràs.
Les variants projectades per la Generalitat seran construïdes a Anglesola, la Fuliola/Tornabous, Bellcaire d'Urgell, Castelló de Farfanya, Algerri i posteriorment a Alfarràs, aquesta última pendent de la futura autovia A-14, que Foment té previst portar a terme com a desdoblament de l'actual N-230.
Les noves variants suposaran en total la construcció d'uns tretze quilòmetres de nova carretera a la C-53. La més important d'aquestes és la de la Fuliola/Tornabous, de prop de vuit quilòmetres.