La tuneladora de la línia 9 del metro torna a funcionar després de vuit mesos inactiva
Els 24 motors de la tuneladora de la línia 9 del metro que va quedar encallada el mes d'agost sota el barri del Bon Pastor s'han tornat a posar en marxa, trinxant les pedres que havia arrossegat el riu Besòs fa molts anys i que van desgastar els estris de tall d'una màquina preparada per treballar bé amb materials més tous i que van obligar a una reparació difícil que l'ha mantingut inactiva vuit mesos.
Vuit mesos després d'estar parada per una avaria, aquest dijous ha començat a treballar una altra vegada la tuneladora de la futura línia 9 del metro. Segons el Departament d'Obres Públiques, la tuneladora, que es va espatllar després del desgast en els elements de tall al subsòl del barri del Bon Pastor, on es van trobar pedres granítiques molt abrasives, funcionarà durant uns dies en període de proves.
Tot apunta, però, que els treballs de perforació a ple rendiment continuaran sense més problemes en els pròxims dies. Tot i que la reparació ha estat complicada i llarga, des d'Obres Públiques es manté en el 2007 la data d'inauguració de la línia.
La futura línia 9 del metro és la més llarga d'Europa, amb 44 quilòmetres de longitud, unirà Badalona i Santa Coloma de Gramenet amb el port i l'aeroport de Barcelona passant pel recinte firal de Gran Via a l'Hospitalet de Llobregat.