L'Ajuntament de Barcelona denunciarà els estibadors pel bloqueig de la Ronda Litoral

L'Ajuntament de Barcelona està indignat i preocupat pels efectes nefastos que les protestes dels taxistes de dimarts i dels estibadors dimecres tenen sobre la mobilitat a tota la ciutat. Per això, han decidit passar a l'acció i denunciar el bloqueig de la Ronda Litoral pels estibadors del port de Barcelona a la policia per un presumpte delicte de desordre públic. Per la seva part, Rafel Olmos, director general de Trànsit, ha reclamat un ús intel·ligent de la mobilitat i alerta que calen solucions perquè no hi ha més espai i aviat s'haurà de parlar de col·lapse.
Actualitzat
El monumental col·lapse de dimecres al matí a la Ronda Litoral l'ha provocat la protesta d'uns quants centenars d'estibadors del port de Barcelona, en solidaritat amb els companys d'una empresa de Gijón, amenaçats de ser acomiadats i substituïts per treballadors no qualificats. Els manifestants han travessat un camió a cada un dels sentits de la ronda, a l'altura de la Zona Franca, i han impedit la circulació des de poc després de les set del matí d'aquest passat dimecres. El tall ha durat fins a les nou del matí. En aquestes dues hores s'han format cues i retencions molt considerables en els accessos a la ciutat. La reacció de l'Ajuntament de Barcelona a l'acció dels estibadors ha estat contundent: seguint instruccions de l'alcalde, la Guàrdia Urbana ha presentat denúncia contra el tall i reclamarà que quan hi hagi protestes com la d'avui hi intervingui la Policia Nacional. El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament, Jordi Hereu, ha dit que consideren inacceptable que es talli la ronda sense previ avís, posant en perill, fins i tot, la seguretat dels conductors. Hereu ha demanat a la delegació del govern central i a la policia que no s'inhibeixin en situacions com les dels últims dies i que facin un esforç per fer compatible el dret a la mobilitat dels ciutadans amb el dret de manifestació. La delegació del govern, per la seva banda, ha dit que la Policia Nacional ha actuat correctament durant la tallada, i que un altre tipus d'actuació hauria allargat el col·lapse. L'Ajuntament també va presentar denúncia contra la manifestació que van fer els taxistes pel centre de Barcelona el 18 de febrer per reclamar que s'apugessin les tarifes i es reduís el nombre de llicències. L'Ajuntament assegura que els taxistes també van interrompre el trànsit de la Ronda Litoral i van incomplir les condicions estipulades en el permís que tenien i que avui els estibadors han tallat la ronda sense comunicar-ho ni demanar permís. El viacrucis de cada dia A quarts de nou del matí, la B-20 o la C-58 són sinònims d'aturades. Al Nus de la Trinitat arriben tots els vehicles del Maresme, el Vallès Oriental i Occidental i l'accés a les rondes de Barcelona. En els últims deu anys, el parc mòbil ha crescut fins a un 80% a les comarques veïnes, i cada dia mig milió de vehicles circulen per l'àrea metropolitana. Els problemes es repeteixen a moltes altres vies, com l'autopista A-7, la C-17 o les rondes de Barcelona. En els últims cinc anys, l'increment de la densitat del trànsit ha fet canviar els hàbits de molts dels conductors que passen per aquestes carreteres, molts s'han acostumat a llevar-se molt més d'hora per ser a lloc a temps. Més enllà de la disjuntiva de transport públic o privat, altres factors indirectes ajuden al col·lapse. L'encariment del sòl urbà fa que moltes empreses situïn els seus centres d'emmagatzematge fora de la ciutat, i destinin gairebé tot l'espai urbà per a la venda i el servei. Això fa que la distribució de productes sigui diària. Les empreses d'alimentació, per exemple, han hagut d'avançar l'horari de repartiment i posar a la carretera més vehicles dels que necessitarien si la circulació fos més fluïda.
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut