L'Ajuntament de Barcelona qualifica de magnífics els efectes de la velocitat variable en la circulació
El consistori barceloní es felicita per la implantació del límit de 80 quilòmetres per hora i la velocitat variable als accessos a la ciutat. Segons la regidora de Prevenció, Seguretat i Mobilitat, Assumpta Escarp, aquestes mesures han tinguts uns efectes que ha qualificat de "magnífics" i de "meravella". En concret, Escarp assegura que l'entrada de vehicles a la ciutat s'ha reduït i els que encara hi entren ho fan més esglaonadament, cosa que afavoreix la descongestió de la xarxa viària. Tot i la satisfacció per la reducció de la velocitat, Escarp reitera que si es constata una reducció de la contaminació, s'haurà de permetre circular a més de 80 a les nits.
L'entrada de vehicles a Barcelona s'ha reduït i s'ha esglaonat coma conseqüència de la limitació a 80 quilòmetres per hora als accessos a la ciutat i la implantació de la velocitat variable. Així ho constata l'Ajuntament per mitjà de la seva regidora de Mobilitat, Assumpta Escarp, que assegura que s'ha comprovat que arriben menys vehicles a la capital i que ho fan a menys velocitat, cosa que redueix les congestions.
La regidora de Mobilitat afirma que la reducció de la velocitat fa que hi hagi menys cues dins de Barcelona. L'Ajuntament es felicita pel resultat de les mesures i Escarp fins i tot fa servir els mots "magnífic" i "meravella" per definir els efectes de la limitació. L'Ajuntament posa dins el mateix sac l'extensió de l'àrea verda d'aparcament, algunes mesures urbanístiques i fins i tot la crisi econòmica. Segons Escarp, aquestes són tres claus més perquè el trànsit hagi millorat a la ciutat.
La regidoria també recorda que la regulació ha millorat la seguretat viària i fins i tot ha beneficiat el transport públic. La mobilitat privada d'accés i interna ha disminuït una mitjana d'un 5%, mentre que l'ús del transport públic, inclòs el Bicing, ha augmentat al voltant d'un 1%. Escarp destaca que el transport públic estigui aguantant l'estirada, tot i que reconeix que pot acabar notant la crisi. Per evitar-ho, el consistori barceloní està fent una revisió estratègica del transport públic de superfície per adequar-lo quan comencin a funcionar les noves estacions de metro, la línia 9 i la connexió amb tramvia per la Diagonal.
Velocitat variable sí, però també a l'alça
Finalment, Escarp reitera la postura de l'Ajuntament davant la possibilitat que la velocitat variable també funcioni a l'alça, però només en el cas que es detectin beneficis mediambientals. La regidora diu que si es constata una reducció de la contaminació el Servei Català de Trànsit (SCT) hauria d'augmentar el límit per sobre dels 80 quilòmetres per hora durant la nit. De fet, el consistori ja va aprovar una proposició en aquest mateix sentit.
La regidora de Mobilitat afirma que la reducció de la velocitat fa que hi hagi menys cues dins de Barcelona. L'Ajuntament es felicita pel resultat de les mesures i Escarp fins i tot fa servir els mots "magnífic" i "meravella" per definir els efectes de la limitació. L'Ajuntament posa dins el mateix sac l'extensió de l'àrea verda d'aparcament, algunes mesures urbanístiques i fins i tot la crisi econòmica. Segons Escarp, aquestes són tres claus més perquè el trànsit hagi millorat a la ciutat.
La regidoria també recorda que la regulació ha millorat la seguretat viària i fins i tot ha beneficiat el transport públic. La mobilitat privada d'accés i interna ha disminuït una mitjana d'un 5%, mentre que l'ús del transport públic, inclòs el Bicing, ha augmentat al voltant d'un 1%. Escarp destaca que el transport públic estigui aguantant l'estirada, tot i que reconeix que pot acabar notant la crisi. Per evitar-ho, el consistori barceloní està fent una revisió estratègica del transport públic de superfície per adequar-lo quan comencin a funcionar les noves estacions de metro, la línia 9 i la connexió amb tramvia per la Diagonal.
Velocitat variable sí, però també a l'alça
Finalment, Escarp reitera la postura de l'Ajuntament davant la possibilitat que la velocitat variable també funcioni a l'alça, però només en el cas que es detectin beneficis mediambientals. La regidora diu que si es constata una reducció de la contaminació el Servei Català de Trànsit (SCT) hauria d'augmentar el límit per sobre dels 80 quilòmetres per hora durant la nit. De fet, el consistori ja va aprovar una proposició en aquest mateix sentit.