
L'alcalde de Cadaqués, indignat amb Telefónica després d'un cap de setmana sense internet ni mòbils
L'alcalde es queixa del funcionament de Telefónica i exigeix explicacions immediates d'uns problemes que vénen de lluny
Indignació a Cadaqués per la caiguda de la xarxa d'ADSL i de telefonia mòbil 3G de Movistar, durant aquest cap de setmana. Tampoc funcionaven els caixers dels bancs. El municipi ha estat més de 27 hores sense connexió a internet, un fet que ha causat nombrosos maldecaps, tenint en compte, a més, el gran nombre de visitants que hi ha durant l'estiu.
L'alcalde del municipi, Joan Figueras, ha assegurat que es tracta d'un problema que arrosseguen des de fa anys, relacionat amb un contenciós entre l'administració i Telefónica, però que ara el poble ha dit prou. Segons Figueras, alguns comerços i restaurants han hagut de fiar perquè no podien cobrar: "L'emprenyada del poble de Cadaqués, tant de la gent particular com dels empresaris dels serveis i els turistes, és molt gran. És molt gran perquè ja no és un tema puntual sinó que és un tema que ja fa temps que es repeteix, i cada any es repeteix quatre o cinc vegades.
Figueras ha assegurat que se sent enganyat perquè fa més de dos anys que té reunions amb Telefónica per solucionar el problema, però sense èxit. Per això ha assegurat que, si cal, anirà a Barcelona aquest mateix dilluns per parlar amb els responsables de l'empresa, ja que vol rebre una resposta clara per acabar d'un cop amb les incidències.