L'alcalde de Sant Boi nega qualsevol tracte de favor a una empresa implicada en l'"operació Campió"
L'alcalde de Sant Boi de Llobregat, Jaume Bosch (PSC), ha negat qualsevol tracte de favor al vicepresident d'Azkar, José Antonio Orozco, en la concessió d'una llicència per construir una plataforma logística a prop de l'aeroport del Prat. Bosch ha declarat aquest dilluns al Tribunal Suprem com a testimoni de l'anomenada "operació Campió".
RedaccióActualitzat
Jaume Bosch ha negat que hagi rebut pressions o instruccions del seu partit, el PSC, perquè s'agilités la concessió de la llicència que havia demanat Azkar. Bosch ha asssegurat que no té cap paper en la concessió de llicències perquè depèn de la junta de govern de l'Ajuntament i, a més, els procediments administratius recauen en els tècnics.
Sí que ha admès que el gener del 2011 l'exsecretari d'Estat de Transports Isaías Táboas li va telefonar per demanar-li que es reunís amb el vicepresident d'Azkar, José Antonio Orozco, perquè "estava trigant molt la llicència".
La reunió va tenir lloc el 9 de febrer de següent. Aleshores, però, els problemes de la llicència "ja estaven resolts", segons l'alcalde. Faltava només l'informe de l'Agència Estatal de Segureta Aèria, però la resta hi eren favorables, i Bosch va fer saber a Orozco que, si l'informe pendent també els era a favor, no posarien cap obstacle al projecte.
La instrucció
En una conversa intervinguda entre l'exministre de Foment José Blanco i José Antonio Orozco, l'exministre es va mostrar força interessat en la tramitació d'aquesta nau ja que es queixava que la seva tramitació anava lenta. "I l'alcalde és nostre?" va preguntar Blanco.
El 17 de febrer del 2011, Blanco confirmava a Orozco que "d'aquí a 15 dies el de Catalunya està resolt". Finalment, el 10 de març, Orozco va enviar un SMS comunicant: "Acaben de donar-nos la llicència a Sant Boi. Moltes gràcies per tot", ja que tres dies abans havia rebut la llicència del consistori. Quinze dies més tard, el 25 de març, Táboas va visitar amb l'aleshores president d'Aena, Juan Ignacio Lema, els terrenys a la terminal de càrrega on Azkar s'ha d'establir.
L'ampliació de la terminal de càrrega del Prat ocupa 10 hectàrees i urbanitzar-les va costar 11,3 milions d'euros a Aena que va impulsar les obres malgrat no tenir-la tota plena.
Davant d'aquestes informacions, la magistrada de Lugo veu indicis que Blanco va cometre delictes de suborn i tràfic d'influències. En la seva declaració davant el Suprem, Orozco va reconèixer que havia parlat amb Blanco de la parcel·la prop de l'aeroport del Prat però va afirmar que no va demanar al ministre que parlés amb Jaume Bosch, també socialista, per rebre la llum verda.
Sant Boi diu que la llicència compleix tots els requisits legals
L'Ajuntament de Sant Boi ha declarat que la llicència de l'empresa Azkar compleix tots els requisits legals necessaris i es va tramitar d'acord amb els procediments habituals per a aquest tipus de llicències.
Bosch havia de comparèixer el dia 29 de març, però en coincidir amb la vaga general, l'instructor la va avançar a aquest dilluns.
Tot plegat quan que la Guàrdia Civil ha detingut a Barcelona cinc persones vinculades a l'"operació Campió". Entre els detinguts hi ha el nou número dos de la Diputació de Barcelona, Josep Tous, i el subdirector de Seguretat Industrial del govern de la Generalitat, Isidre Miralles, així com tres empresaris més.
Sí que ha admès que el gener del 2011 l'exsecretari d'Estat de Transports Isaías Táboas li va telefonar per demanar-li que es reunís amb el vicepresident d'Azkar, José Antonio Orozco, perquè "estava trigant molt la llicència".
La reunió va tenir lloc el 9 de febrer de següent. Aleshores, però, els problemes de la llicència "ja estaven resolts", segons l'alcalde. Faltava només l'informe de l'Agència Estatal de Segureta Aèria, però la resta hi eren favorables, i Bosch va fer saber a Orozco que, si l'informe pendent també els era a favor, no posarien cap obstacle al projecte.
La instrucció
En una conversa intervinguda entre l'exministre de Foment José Blanco i José Antonio Orozco, l'exministre es va mostrar força interessat en la tramitació d'aquesta nau ja que es queixava que la seva tramitació anava lenta. "I l'alcalde és nostre?" va preguntar Blanco.
El 17 de febrer del 2011, Blanco confirmava a Orozco que "d'aquí a 15 dies el de Catalunya està resolt". Finalment, el 10 de març, Orozco va enviar un SMS comunicant: "Acaben de donar-nos la llicència a Sant Boi. Moltes gràcies per tot", ja que tres dies abans havia rebut la llicència del consistori. Quinze dies més tard, el 25 de març, Táboas va visitar amb l'aleshores president d'Aena, Juan Ignacio Lema, els terrenys a la terminal de càrrega on Azkar s'ha d'establir.
L'ampliació de la terminal de càrrega del Prat ocupa 10 hectàrees i urbanitzar-les va costar 11,3 milions d'euros a Aena que va impulsar les obres malgrat no tenir-la tota plena.
Davant d'aquestes informacions, la magistrada de Lugo veu indicis que Blanco va cometre delictes de suborn i tràfic d'influències. En la seva declaració davant el Suprem, Orozco va reconèixer que havia parlat amb Blanco de la parcel·la prop de l'aeroport del Prat però va afirmar que no va demanar al ministre que parlés amb Jaume Bosch, també socialista, per rebre la llum verda.
Sant Boi diu que la llicència compleix tots els requisits legals
L'Ajuntament de Sant Boi ha declarat que la llicència de l'empresa Azkar compleix tots els requisits legals necessaris i es va tramitar d'acord amb els procediments habituals per a aquest tipus de llicències.
Bosch havia de comparèixer el dia 29 de març, però en coincidir amb la vaga general, l'instructor la va avançar a aquest dilluns.
Tot plegat quan que la Guàrdia Civil ha detingut a Barcelona cinc persones vinculades a l'"operació Campió". Entre els detinguts hi ha el nou número dos de la Diputació de Barcelona, Josep Tous, i el subdirector de Seguretat Industrial del govern de la Generalitat, Isidre Miralles, així com tres empresaris més.