L'AVE Barcelona-Madrid tindrà un competidor francès de baix cost a partir del març

La filial de la companyia SNCF gestionarà un servei que promociona amb bitllets d'un euro per trajecte

Redacció/AgènciesActualitzat

Al tren d'alta velocitat espanyol, l'AVE, li ha sortit competència. La companyia francesa SNCF ha anunciat que el 15 de març del 2021 començarà a operar el trajecte Barcelona-Madrid amb cinc freqüències diàries.

Això serà possible després que el 14 de desembre entrarà en vigor la liberalització de l'alta velocitat.

La companyia francesa farà el servei a través de la seva marca de baix cost OUIGO.

En el trajecte Barcelona-Madrid també farà parada a Tarragona i Saragossa, però no a Lleida.

Per promocionar el nou servei oferirà bitllets a un euro per als primers 10.000 passatgers que es registrin al seu web a partir d'aquest dijous.

El trajecte es farà amb l'Eurodúplex, un tren Alstom de dues plantes, amb capacitat per a 509 passatgers i servei de bar.

 

El negoci estarà gestionat per la filial de SNCF Rielsfera. Es preveu la creació de 1.300 llocs de treball, directes i indirectes.

La consellera delegada de Rielsfera, Hélène Valenzuela, ha explicat que els bitllets costaran un 50% menys que les actuals tarifes estàndard dels servis de l'AVE de Renfe. Ara mateix un viatge entre Madrid i Barcelona val 80 euros.

La competència directa serà amb el tren Avlo, el baix cost de Renfe d'alta velocitat.

 

La companyia no es quedarà només en el trajecte de Barcelona a Madrid, sinó que ja ha anunciat que vol ampliar l'oferta per arribar fins a València, Alacant, Còrdova i Màlaga, fins a arribar a les 30 freqüències diàries.

L'altre operador que competirà amb l'AVE i amb OUIGO és Ilsa, l'empresa conjunta formada per Trenitalia i els fundadors d'Air Nostrum.

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut