L'AVE Barcelona-Madrid tindrà un competidor francès de baix cost a partir del març
La filial de la companyia SNCF gestionarà un servei que promociona amb bitllets d'un euro per trajecte
Al tren d'alta velocitat espanyol, l'AVE, li ha sortit competència. La companyia francesa SNCF ha anunciat que el 15 de març del 2021 començarà a operar el trajecte Barcelona-Madrid amb cinc freqüències diàries.
Això serà possible després que el 14 de desembre entrarà en vigor la liberalització de l'alta velocitat.
La companyia francesa farà el servei a través de la seva marca de baix cost OUIGO.
En el trajecte Barcelona-Madrid també farà parada a Tarragona i Saragossa, però no a Lleida.
Per promocionar el nou servei oferirà bitllets a un euro per als primers 10.000 passatgers que es registrin al seu web a partir d'aquest dijous.
El trajecte es farà amb l'Eurodúplex, un tren Alstom de dues plantes, amb capacitat per a 509 passatgers i servei de bar.
El negoci estarà gestionat per la filial de SNCF Rielsfera. Es preveu la creació de 1.300 llocs de treball, directes i indirectes.
La consellera delegada de Rielsfera, Hélène Valenzuela, ha explicat que els bitllets costaran un 50% menys que les actuals tarifes estàndard dels servis de l'AVE de Renfe. Ara mateix un viatge entre Madrid i Barcelona val 80 euros.
La competència directa serà amb el tren Avlo, el baix cost de Renfe d'alta velocitat.
La companyia no es quedarà només en el trajecte de Barcelona a Madrid, sinó que ja ha anunciat que vol ampliar l'oferta per arribar fins a València, Alacant, Còrdova i Màlaga, fins a arribar a les 30 freqüències diàries.
L'altre operador que competirà amb l'AVE i amb OUIGO és Ilsa, l'empresa conjunta formada per Trenitalia i els fundadors d'Air Nostrum.
- ARXIVAT A:
- Mobilitat