Membres dels equips de rescat al riu Hudson on va caure l'helicòpter
Membres dels equips de rescat al riu Hudson on va caure l'helicòpter (Reuters/Eduardo Muñoz)

L'empresa de l'helicòpter accidentat a Nova York arrossegava deutes i havia reduït plantilla

L'alcalde de Nova York anima els turistes a continuar fent vols turístics, malgrat l'accident en què va morir una família de Barcelona

Actualitzat

Noves revelacions sobre l'accident de l'helicòpter turístic de Nova York en què van morir els cinc membres d'una família catalana i el pilot, un exmilitar de 36 anys de la Marina dels Estats Units. La companyia propietària de l'aparell que dijous va caure sobre el riu Hudson arrossegava una llarga trajectòria de morositat, impagaments a proveïdors, litigis amb tercers i una suspensió de pagaments, segons publica el diari The New York Times, citant fonts de la investigació.

El diari explica que l'empresa, que ha operat com a New York Helicopter Charter, va entrar en concurs de creditors el 2019 i per sobreviure va reduir la plantilla de 30 treballadors a la meitat, alhora que posava en marxa activitats a Nova Jersey i Miami. Arran d'aquesta crisi a les finances, la companyia, que continuaria amb la covid, va passar de facturar prop de 6 milions d'euros anuals a només un terç.

La suspensió de pagaments es va aixecar fa tres anys, però l'empresa va continuar sense pagar alguns deutes, segons The New York Times.


Dos ensurts anteriors

Aparells de la companyia ja havien patit dos incidents els últims anys.

El 2013, gairebé acaba en tragèdia un aterratge d'emergència en un viatge de quatre turistes suecs de la mateixa família. El propietari i director executiu, Michael Roth, va demandar llavors l'empresa que feia el manteniment. Dos anys més tard, un altre helicòpter va perdre el control, però el pilot va aconseguir aterrar, tot i que amb dificultats.

L'helicòpter on va morir la família de Barcelona Escobar-Camprubí era un aparell model Bell 206 L-4, de 21 anys d'antiguitat.

El pilot tenia un certificat de vol comercial i tots els requisits necessaris per portar l'aparell.

L'alcalde anima els turistes que vulguin agafar un helicòpter

L'accident ha reactivat les queixes dels que volen prohibir o limitar els vols no essencials a Nova York, però la ciutat es resisteix a imposar restriccions. L'alcalde, el demòcrata Eric Adams, ha dit que esperaran l'informe de la Junta Nacional de Seguretat en el Transport (NTSB) abans de prendre cap mesura.

L'alcalde de Nova York, Eric Adams
L'alcalde de Nova York, Eric Adams (Reuters/Jeenah Moon)

De moment, però, ha animat els turistes que vulguin optar per aquests vols comercials a no estar-se'n.

"Si els turistes volen veure la ciutat des de dalt, poden anar a llocs com el gratacel Vanderblit, que ofereix una vista panoràmica", ha dit Adams a EFE, però "si prefereixen utilitzar un helicòpter, ho haurien de fer", ha afegit.

També ha comparat la tragèdia de dijous amb un accident de trànsit, dient que "no pot recomanar la gent que no travessi un carrer".

Aquests helicòpters turístics facturen una mitjana d'uns 5.000 euros per hora.

Mentrestant, continuen les investigacions i l'Agència Nacional del Transport dels Estats Units demana temps per aclarir les causes de l'accident de dijous. En el lloc del sinistre han continuat els treballs per treure de l'aigua les diferents parts de l'aparell que van caure al riu Hudson, que seran claus per entendre també què va passar.

Hi ha 17 persones treballant en la investigació i demanen als testimonis que aportin imatges i fotografies del moment de l'accident.

ARXIVAT A:
Estats Units
Anar al contingut