Les caixes negres confirmarien que el tren de Santiago anava a 190 per hora, més del doble de la velocitat permesa
RedaccióActualitzat
Segons "La Voz de Galicia", les caixes negres recuperades confirmarien que el tren Alvia del tràgic accident de Santiago de Compostel·la circulava a 190 km per hora, més del doble dels 90 permesos com a màxim en aquell tram. Són paraules del conductor del comboi gravades quan el tren acabava de descarrilar. També es confirmaria que circulava a 200 km pel tram immediatament anterior però per raons que encara no se saben i que determinaran les investigacions no havia reduït el necessari a l'hora d'entrar al revolt.
D'acord amb una altra informació, del diari "El País", Francisco José Garzón Amo, el maquinista del tren, gallec i veí de Monforte de Lemos, hauria parlat per ràdio amb l'estació de Santiago poc després de l'accident i va repetir diverses vegades "Som humans, som humans" just abans de fer una confidència: "Espero que no hi hagi morts, perquè cauran sobre la meva consciència".
El maquinista, un dels supervivents, va participar en les feines de rescat durant els primers minuts i haurà de declarar en les pròximes hores.
Els trens Alvia, com aquest 730 protagonista de la tragèdia, van entrar en funcionament l'any 2006. És un servei ofert per Renfe destinat a la llarga distància. Aquests trens poden anar a 250 quilòmetres per hora i tenen capacitat d'operar amb l'ample internacional.
El president de Renfe, Julio Gómez-Pomar Rodríguez, ha confirmat aquest dijous en una entrevista a la Cadena Cope, que la línia ferroviària on ha passat l'accident està dotada d'un sistema de seguretat i que el tren havia passat dimecres al matí una revisió.
D'acord amb una altra informació, del diari "El País", Francisco José Garzón Amo, el maquinista del tren, gallec i veí de Monforte de Lemos, hauria parlat per ràdio amb l'estació de Santiago poc després de l'accident i va repetir diverses vegades "Som humans, som humans" just abans de fer una confidència: "Espero que no hi hagi morts, perquè cauran sobre la meva consciència".
El maquinista, un dels supervivents, va participar en les feines de rescat durant els primers minuts i haurà de declarar en les pròximes hores.
Els trens Alvia, com aquest 730 protagonista de la tragèdia, van entrar en funcionament l'any 2006. És un servei ofert per Renfe destinat a la llarga distància. Aquests trens poden anar a 250 quilòmetres per hora i tenen capacitat d'operar amb l'ample internacional.
El president de Renfe, Julio Gómez-Pomar Rodríguez, ha confirmat aquest dijous en una entrevista a la Cadena Cope, que la línia ferroviària on ha passat l'accident està dotada d'un sistema de seguretat i que el tren havia passat dimecres al matí una revisió.