Les grans companyies aèries redueixen serveis per competir amb les aerolínies de baix cost
Les grans companyies aèries s'han vist obligades a modificar la seva estratègia per la irrupció de companyies que ofereixen tarifes molt baixes. Els pròxims anys seran clau per saber si poden conviure els dos sectors i si, en definitiva, els usuaris en surten beneficiats. Per oferir bitllets més barats s'han d'abaratir els costos i algunes companyies es plantegen eliminar serveis al passatger com els diaris o el menjar a bord. Air Europa, per exemple, ja ha fet canvis.
Des de fa uns mesos, molts dels passatgers de qualsevol de les companyies espanyoles han pogut comprovar com s'abaratien els bitllets i se'n flexibilitzaven les condicions. La iniciativa va ser de Spanair, però tant Iberia com Air Europa van reaccionar immediatament. Era una resposta a la crisi del sector, però, també, a l'afluència de les anomenades companyies de baix cost que ofereixen vols a preus de taxi.
En els objectius estratègics de la gran aerolínia espanyola també es parla de reduir costos i d'implantar un nou model de servei a bord que podria ser el càtering de pagament. En definitiva, les companyies tenen clar que, per a vols curts, el que interessa és pagar poc.
La reducció de preus i de serveis farà que,, al costat de les companyies de baix cost, la resta s'acabin convertint per força en companyies amb costos baixos.