Les Mercedes, dones riders que aposten per una missatgeria diferent i sostenible
Les Mercedes són cinc sòcies amb un model de missatgeria alternatiu als gegants com Glovo o Amazon
Treballaven fent rutes turístiques educatives per Barcelona, però l'esclat del coronavirus les va obligar a canviar el seu modus vivendi d'un dia per l'altre. Després d'una reunió de zoom, en ple confinament per la pandèmia, van néixer Les Mercedes. Són missatgeres i són totes dones.
"Estàvem desesperades, perquè vam veure que el que fèiem no tenia futur... i vam decidir reinventar-nos", explica Marie Dufouleur, cofundadora de Les Mercedes.
Les Mercedes no són una empresa de missatgeria com les altres. Es mouen per Barcelona en bicicleta o vehicles elèctrics i aposten per donar opcions laborals a col·lectius vulnerables. S'autoanomenen, les missatgeres del canvi i pretenen ser un "model alternatiu" als gegants de les empreses de missatgeria com Glovo o Amazon.
Qui porta els paquets són tot dones. Un element molt distintiu en un sector molt masculinitzat. "La missatgeria sempre s'ha associat a la força, a la velocitat, a les cames... a tenir molta energia i sempre ha estat un sector predominat per homes. Nosaltres trenquem aquest estereotip", explica Ariadna Serra, cofundadora de Les Mercedes.
"Aportem la perspectiva de gènere a un sector molt masculí."
Però què s'ha de tenir per ser una bona Mercedes? Respon Marie Dufouleur: "Molta paciència i molta versatilitat. En realitat, estem aprenent cada dia. Has d'aprendre a gestionar una oficina, has de saber comptabilitat, a portar una comanda en un temps concret, a portar des de bicicletes senzilles fins a cargobicis o darrerament hem incorporat una moto elèctrica, així podem anar més lluny... Cada dia és un gran repte!"
La ciutat de Barcelona se'ls ha començat a quedar petita i ja fan encàrrecs a Badalona i l'Hospitalet. El negoci comença a funcionar... I és que van començar amb només 4 bicicletes mecàniques. Ara, un any i mig després, la família ha augmentat i Les Mercedes tenen 7 vehicles elèctrics més per fer tota mena d'encàrrecs. Uns encàrrecs amb uns clients molt especials: el comerç de proximitat.
"Tant les botigues com els bars són la cultura dels nostres barris. El que volem és sumar forces perquè podem continuar mantenint-nos allà i adaptar-nos als canvis que vinguin."
Les Mercedes té més de 50 clients principals, sobretot comerços de comestibles, vi i flors, així com associacions de compres dels barris que han llançat els seus mercats a internet.
I per què aquest nom? Doncs, perquè l'àvia d'una de les sòcies es deia Mercedes i anava en bicicleta. I perquè "mercès" és una manera de donar les gràcies. I també perquè és el nom de la patrona de la ciutat.
- ARXIVAT A:
- 8M