Les obres de l'L8 tallen el trànsit al carrer Comte d'Urgell: com afecta la mobilitat

L'Eixample s'enfronta a un nou repte de circulació, ja que la mobilitat quedarà afectada al voltant de l'Hospital Clínic i d'aquí un mes es produirà un segon tall a Francesc Macià

Actualitzat

L'Eixample de Barcelona s'enfronta a un any molt complicat en matèria de mobilitat a partir d'aquest dilluns 20 de gener a causa de les obres d'ampliació de l'L8 d'FGC.

Ho admeten tècnics de l'Ajuntament i del Departament de Territori, que fa uns mesos no esperaven que calgués prendre la difícil decisió de tallar el carrer Comte d'Urgell en dos trams diferents.

Des d'aquest dilluns, el carrer Comte d'Urgell queda tallat entre Còrsega i Rosselló. Això comporta afectacions al trànsit de sortida de Barcelona.

Com a alternativa s'han previst rutes per Aribau o Casanova per arribar a Còrsega i incorporar-se a l'avinguda Sarrià. Una altra possibilitat: circular per Rosselló --que canviarà de sentit-- i després girar a Entença per anar cap a la Diagonal.

 

El segon tall arribarà el 23 de febrer i afectarà la circulació d'entrada a Barcelona. El carrer Comte d'Urgell quedarà tallat entre la plaça Francesc Macià i el carrer Buenos Aires. L'alternativa serà girar a Numància des de la Diagonal.

Per forçar aquest gir, el tronc central de la Diagonal tindrà només un carril en aquesta zona. Una altra possibilitat és arribar a Francesc Macià i girar a l'avinguda Josep Tarradellas, que tindrà un carril extra de baixada.

 

50.000 vehicles diaris afectats en una àrea on viuen 100.000 persones i hi ha 8.000 comerços

Aquests dos talls al carrer Comte d'Urgell estaran actius durant un any, tot i que no es descarta que puguin allargar-se una mica més. S'espera que els canvis afectin 50.000 vehicles cada dia. Per això l'Ajuntament de Barcelona recomana evitar la zona, on viuen 100.000 persones i on hi ha 8.000 comerços.

De fet, prohibir el trànsit a Comte d'Urgell no estava inicialment previst, però finalment caldrà fer-ho perquè la maquinària disponible per construir els pous de les dues noves estacions ocuparà tota la calçada.

Seran pous de fins a 82 metres de profunditat. A la superfície s'hi instal·laran pantalles acústiques de tres metres, i de sis per evitar que els veïns tinguin grans murs a les finestres, un fet que va aixecar una gran polèmica en les obres de construcció d'una sortida d'emergència al carrer Consell de Cent. 

Ara bé, tot i que s'instal·laran pantalles acústiques a la mateixa maquinària per mitigar el soroll, els tècnics admeten que les molèsties acústiques que patiran els veïns seran molt intenses. Ens ho explica Xavier Riu, vicepresident de l'Associació de Veïns de l'Esquerra de l'Eixample:

"Ens preocupa el caos circulatori, però sobretot les molèsties als veïns. De 8.00 a 20.00, dotze hores al dia de soroll continu durant un any o més... això és insuportable!"

Riu diu que en una obra que costarà més de 400 milions d'euros, "dedicar un milió a subvencionar finestres de doble vidre hagués estat molt bé".

El carrer Comte d'Urgell quedarà tallat entre la plaça Francesc Macià i el carrer Buenos Aires a partir del 23 de febrer (3Cat)

L'ampliació de l'L8 hauria d'estar operativa l'any 2030

Les obres de perllongament dels FGC des de plaça d'Espanya fins a Gràcia requereixen una inversió de 412 milions d'euros. Els quatre nous quilòmetres comptaran amb tres noves estacions: Hospital Clínic (enllaç amb L5), Francesc Macià (enllaç amb Tram) i Gràcia (enllaç amb l'L6 i l'L7 d'FGC i les línies del Metro del Vallès).

S'espera que aquesta ampliació tingui una demanda anual de 19,5 milions de viatgers, diu Carles Ruiz, president d'FGC:

"Aquesta ampliació fins a Gràcia suposa que els trens de la línia Llobregat-Anoia entrin més dins de la ciutat i que els viatgers tinguin més interconnexions amb el metro, el tramvia i la línia del Vallès."

L'entrada en servei de l'ampliació de l'L8 dels FGC es preveu per al 2030.

 

ARXIVAT A:
Metro
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut