Barcelona

Les obres del metro al Carmel es reprendran d'aquí a dos mesos mentre el barri torna a la normalitat

Un 27 de gener de fa dos anys es va esfondrar el túnel del Carmel, una data que els veïns del barri tenen molt gravada. Alguns amb resignació i d'altres amb optimisme, veïns, comerciants i autoritats coincideixen a dir que cal girar full. Una ferida que la majoria considera tancada després que ja han tornat a casa els més de mil veïns desallotjats, tot i que diversos comerços no han pogut obrir les portes. El que sembla clar és que l'enfonsament no ha fet desistir els veïns a l'hora de reivindicar el metro. Les obres es reprendran d'aquí a dos mesos.

Actualitzat
La xocolatada ha estat l'activitat amb més èxit de l'acte informatiu que ha organitzat el grup Veïns Solidaris. Es tractava d'explicar com estava la situació dos anys després de l'esvoranc, però també de reprendre una vella reivindicació del Carmel que els veïns mai no han abandonat: que la línia 5 del metro arribi al barri.

Els 1.276 veïns dels 530 habitatges que es van veure afectats van acceptar el conveni amb el govern i ja han tornat a casa seva o han rebut les claus dels pisos oferts per les administracions. Tots excepte dos que es van querellar. Des del govern autonòmic s'apunta que ja s'han acabat les obres de rehabilitació dels edificis més pròxims a la zona de l'enfonsament, però que encara es treballa en les finques més llunyanes en les quals també es van produir desperfectes lleus.

Pel que fa als comerços, les xifres són similars. De 241, 233 el van acceptar, però alguns denuncien que l'administració no l'ha complert. Segons denuncia el president de l'Associació de Damnificats, Veïns i Comerciants del Carmel, Tomás García, 17 negocis, entre ells el seu, no han tornat a obrir les portes. En general, afegeix, l'activitat al barri s'ha reduït i reclama un pla de xoc.

Al marge dels desacords sobre les indemnitzacions, al barri s'espera amb expectació la represa de les obres del metro. Serà al març i es trigarà 30 mesos a dur a terme un projecte que implica una nova localització per a la cua de maniobres. Precisament, està previst que abans de l'inici d'aquestes obres -que inclouen la construcció de tres estacions de metro (Carmel, Taixonera i Vall d'Hebron)- el Departament de Política Territorial inspeccioni uns 5.500 habitatges, de 525 edificis, situats a la zona d'influència del túnel de l'ampliació de la línia.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut