
Les víctimes de Germanwings demanen canvis legals a la UE deu anys després de la tragèdia
Aquest diumenge s'ha fet un acte de record a l'aeroport del Prat, coincidint amb el desè aniversari de la tragèdia
A l'aeroport del Prat s'ha fet un acte d'homenatge a les víctimes de la tragèdia aèria de Germanwings, amb la presència de familiars i autoritats. Aquest dilluns fa 10 anys de la mort de 150 persones, una quarantena espanyoles, després que el copilot de l'avió, que no va comunicar que estava de baixa, estavellés l'aparell als Alps francesos.
S'ha fet una ofrena floral on hi ha el monòlit en memòria de les víctimes, a la terminal 2 de l'aeroport, i un acte institucional organitzat per l'associació d'afectats pel vol de Germanwings 9525, amb el president de la Generalitat, Salvador Illa, el president del Parlament, Josep Rull i la delegada del govern espanyol a Barcelona, Pilar Díaz, entre altres.
Canvis en la comunicació de les baixes
Gràcies a la mobilització de les víctimes es va aconseguir un canvi legislatiu a Espanya que permet que les baixes i les altes mèdiques es comuniquin automàticament, però els familiars han demanat ampliar-ho: "Hauria d'aplicar-se almenys a tots els països de la Unió Europea perquè un succés com aquest no torni a repetir-se mai més", ha dit Lourdes Bonet, presidenta de l'Associació d'Afectats pel vol GWI 9525 als Alps.
Bonet també ha demanat al govern espanyol que els ajudi a impulsar-ho.

Aquell 24 de març del 2015, el copilot de l'aeronau, Andreas Lubitz, de 28 anys, estava de baixa laboral i en tractament per una depressió, però l'empresa ho desconeixia perquè no va entregar el comunicat mèdic corresponent.
Ell va estavellar deliberadament l'avió. Va aprofitar que el pilot va sortir de la cabina i es va quedar sol al control, va desconnectar el pilot automàtic i va bloquejar la porta. Van morir els 144 passatgers i els 6 tripulants.
Arran d'aquesta catàstrofe, van canviar els protocols aeris. Ara sempre hi ha d'haver dues persones a cabina i els pilots han de passar un test psicològic.
L'avió, amb destí a la ciutat alemanya de Düsseldorf, es va enlairar del Prat quan faltaven cinc minuts per a les deu del matí, i a quarts d'onze va començar a perdre altura per sobre de Marsella. Després de vuit minuts de descens, es va estavellar molt a prop de Prats de Blèuna Auta, als Alps.
- ARXIVAT A:
- AeroportsAeroport del Prat