L'espot de La Marató de TV3 2010, premiat a Canes
El Festival Cannes Lions of Creativity és la trobada més gran de creativitat en comunicació. S'hi lliuren els premis més importants del món en l'àmbit de la publicitat. En aquesta edició s'hi ha presentat 24.000 peces, d'entre les quals el jurat ha guardonat l'espot de La Marató de TV3 2010 amb el Lion Films en la categoria de "Publicacions i mitjans" dins de "Productes i serveis".
Durant 7 dies i 57 sessions, experts en les diverses formes de comunicació i creativitat s'han trobat per debatre en aquesta 58 edició del Festival Cannes Lions of Creativity que s'ha celebrat del 19 al 25 de juny. Hi han assistit al voltant de 8.000 delegats de 90 països que han participat en tallers, exhibicions, visionats, master classes i seminaris especialitzats.
Espot de La Marató 2010<\b>
Tradicionalment, l'espot de La Marató, més enllà de les malalties mateix, aborda valors de solidaritat. En l'edició 2010 es va prendre com a model la història real de la família Hoyt, més coneguda com el "Team Hoyt".
Els Hoyt són en Dick, un pare aficionat a les curses de resistència (maratons, triatlons...), conegudes com d'Iron Man, i el seu fill Rick, que pateix una discapacitat severa. En una ocasió, el pare es va emportar el seu fill a una de les curses per participar-hi junts i el nen va escriure a internet que es va sentir com si la malaltia desaparegués. A partir d'aquell moment, el pare s'emporta el seu fill, nascut el 1962, a totes les curses, adaptant-se a les seves necessitats a través de tot tipus d'enginys.
Aquesta és una història molt coneguda als EUA. L'equip que ha portat a terme l'espot la va conèixer a través d'internet i va decidir que podia ser una bona història de solidaritat per difondre els valors de La Marató.
El tema musical és "Seràs en el meu cor", de Phil Collins, que canten Montserrat Caballé i la seva filla Montserrat Martí.
Fitxa<\b>
Agència:<\b> Bassat Ogilvy Barcelona
Anunciant:<\b> Fundació La Marató TV3
Producte:<\b> La Marató de TV3
Contacte del client:<\b> Carme Basté, Carles Checa
Director creatiu:<\b> Carles Checa, Camil Roca, Òscar Pla
Redactors:<\b> José Antonio Ildefonso, Yasmina Lancina
Director d'art:<\b> Carles Patrís
Equip de comptes:<\b> Lourdes Llorens, Olaia Casals
Producer agència:<\b> Christy Alcaraz
Productora:<\b> Ovideo
Postproducció:<\b> Molinare
Estudi de so:<\b> Audioclip, Aura Estudio
Música original:<\b> Jordi Cubino (Montserrat Caballé, Montserrat Martí)
Locutor:<\b> Pere Molina, James Phillips, Jordi Brau
Peça:<\b> Spot TV 60", 15" i 180"
Títol: <\b>"Team Hoyt"
La Marató de TV3 2010 estava dedicada a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides. Es va celebrar el diumenge 19 de desembre i la va presentar Albert Om.
Pots veure l'espot La Marató 2010 clicant aquí
www.tv3.cat/marato