L'èxit d'"El juego del calamar" fa virals les Dalgones, galetes tradicionals sud-coreanes
- TEMA:
- Sèries
"El juego del calamar" és l'última sèrie d'èxit de Netflix. L'argument retrata unes vides regnades pels deutes i la precarietat a la societat sud-coreana, tal com va fer el film "Paràsits" en el seu moment.
Més de 400 participants competeixen per un premi milionari que els permetrà saldar els deutes. Els personatges de la sèrie han de superar un seguit de jocs infantils típics del país. Una de les proves que hauran de superar és el, ja conegut, joc de les galetes dalgones que consisteix a separar el símbol que hi ha gravat en aquestes galetes sense que es trenquin.
Un fenomen que reviu les galetes
Les Dalgones són unes galetes tradicionals de Corea del Sud que es venien a les sortides de les escoles. Van tenir molt èxit durant els anys 60 i 70 però ara començaven a desaparèixer.
Arrel del triomf mundial de la sèrie "El juego del calamar", les galetes han començat a estar demandades a escala global. Els joves coreans, que n'havien sentit a parlar de boca de pares, mares i avis, ara en mengen per primer cop.
Arreu del món triomfen els vídeos de TikTok on la gent cuina la recepta i se les empesca totes perquè no se li trenquin. Fins i tot, les empreses Amazon i e-Bay han començat a comercialitzar estris per cuinar les galetes dalgones.
@bayashi.tiktok Reply to @maboda8 ##squidgame
♬ Squid Game - Green Light Red Light - Yovinca Prafika
Actualment, les dalgones tenen diverses formes, tot i que a la sèrie només apareixen el triangle, el cercle, l'estrella i el paraigua.
Les dalgones de la sèrie
L'An Yong-Hui és un venedor coreà que fa vuit anys que en ven en una petita parada al districte universitari de Seül. Ell va ser l'encarregat de fer les galetes per a la sèrie. Va necessitar 15 quilos de sucre per fer-ne 700.
Després de l'emissió de la distopia, l'An Yong-Hui en ven més del doble al dia, cadascuna costa 2.000 wons, no arriba als 1,50 euros i, si aconsegueixes que no es trenqui, te'n donen una altra de franc.
La sèrie més vista de Netflix
La sèrie creada pel director Hwang Dong-hyuk va debutar arreu del món el 17 de setembre. Ja suma més de 80 milions d'espectadors en menys d'un mes d'emissió, segons Ted Sarandos, cap de continguts de Netflix.
La producció sud coreana s'ha imposat a "The Bridgerton", "Lupin" o "The witcher", les més vistes de la plataforma. Va pel camí d'esdevenir la sèrie de de més èxit de la plataforma.
Ja és la producció de ficció més seguida a 90 països. Als Estats Units, d'on són moltes de les sèries més premiades, "El juego del calamar" va trigar només quatre dies en arribar a dalt dels rànquing, tot i no ser una producció americana.
Netflix encara no ha confirmat una segona temporada del joc, tot i que el director ha confessat al diairi The Times que mentre escrivia la primera ja pensava en una segona.