L'explosió d'un patinet destrossa un vagó del Metro de Madrid, que també estudia prohibir-los
- TEMA:
- Mobilitat
L'explosió de la bateria d'un patinet elèctric va obligar a tallar el servei de la línia 2 de metro de Madrid en tots dos sentits durant tres hores aquest dimarts a la tarda, uns fets que podrien empènyer les autoritats a prohibir l'entrada d'aquests aparells a la xarxa suburbana.
Malgrat que no va haver-hi víctimes, les imatges del comboi que s'han difós en les últimes hores mostren com l'explosió va deixar destrosses importants al terra i les portes del vagó. A més, el personal de l'estació va haver de desallotjar les andanes, que van quedar plenes de fum.
Els fets van passar cap a tres quarts de sis de la tarda a l'interior de l'últim vagó d'un comboi quan estava aturat a l'estació de l'Elipa, segons han indicat fonts de Metro i d'Emergències de Madrid.
A l'estació, s'hi van desplegar diverses dotacions de bombers de l'Ajuntament per dissipar el fum.
Possible prohibició com a Catalunya
Aquesta és la primera vegada que un patinet explota al suburbà madrileny, des que s'hi va autoritzar l'entrada d'aquests tipus de vehicles elèctrics.
En una roda de premsa després del consell, el portaveu del govern madrileny Miguel Ángel García Martín ha explicat que s'estan analitzant les possibles causes de l'incident i que el Metro i el Consorci Regional de Transports "valoren la possibilitat" de prohibir l'entrada a aquest tipus de dispositius.
A Catalunya, l'Autoritat del Transport Metropolità, l'ATM, va decidir prohibir els patinets al transport públic arran de la preocupació generada per les imatges d'un patinet cremant en un vagó d'FGC a Sant Boi de Llobregat que es van fer virals.
L'1 de febrer va entrar en vigor la prohibició de portar patinets i monocicles elèctrics al transport públic, inclòs el servei de Rodalies, amb una sanció associada de 200 euros. La mesura està en vigor fins a finals d'aquest mes, però ja s'ha prorrogat en una ocasió.
- ARXIVAT A:
- Mobilitat Comunitat de Madrid