LG presenta Arena, i Microsoft, el Windows Mobile 6.5 al MWC
Més senzills de fer anar, intuïtius i divertits. Aquest sembla que és l'eslògan com a partit de les novetats en telefonia mòbil que es presenten al Mobile World Congress. En aquesta definició hi encaixen l'Arena, que és l'aposta de la companyia LG per a aquest 2009, i els nous Windows Phones, que Microsoft ha fet públics aquest dilluns. Amb el primer, LG aposta per una interfície en forma de cub, que pretén facilitar les coses a l'usuari i que inclou 40 GB de capacitat i so "dolby surround". Microsoft, per la seva banda, ven el nou sistema operatiu Windows Mobile 6.5, el servei My Phone i el Windows Marketplace com a nous instruments per interactuar amb el mòbil i l'ordinador.
LG i Microsoft no han escatimat esforços a l'hora de presentar les novetats al Mobile World Congress de Barcelona. Tot i que el gegant informàtic ha cridat més l'atenció dels presents –si més no, per la cua que s'ha fet per accedir a la roda de premsa a l'Hotel Plaza-, LG ha aconseguit una presentació més lluïda i espectacular.
L'estrella de la companyia per al 2009 és l'Arena, un telèfon multimèdia que ofereix la interfície 3D S-Class en forma de cub. L'usuari té la sensació de navegar per un espai tridimensional en què, només amb el moviment del dit, salta d'una foto o un missatge a l'altre o permet veure el conjunt de menús. Fixar l'hora de l'alarma tot movent les busques d'un rellotge convencional o sintonitzar la ràdio com si es tractés d'un aparell antic, però a la pantalla, el so "dolby surround" –per primera vegada en un mòbil- i els 40 GB d'emmagatzematge, amb una memòria interna de 8 GB, són algunes de les prestacions que té i de les quals ha presumit el vicepresident de l'empresa, Chang Ma. Pel que fa a les evidents semblances amb l'iPhone, a LG responen que no busquen la diferència per la diferència, sinó satisfer la demanda del consumidor i ser més flexibles que la competència.
El moment més espectacular de la presentació, però, ha estat la videotrucada que el president d'LG, Skott Ahn, ha fet al conseller delegat de Microsoft, Steve Ballmer, mitjançant el primer telèfon rellotge 3 G tàctil del mercat. Ahn ha emulat James Bond i, amb una il·luminació tènue, ha centrat les mirades al seu canell, on el telèfon rellotge li ha permès saludar el seu col·lega i demostrar que la realitat es comença a assemblar a la ciència-ficció.
Precisament, Ballmer ha estat l'encarregat de dirigir la presentació de Microsoft, que ha inclòs tres anuncis. Primer, el nou Windows Mobile 6.5, l'últim sistema operatiu de l'empresa, que segons els promotors està més integrada amb la xarxa que els seus predecessors. En segon lloc hi ha el My Phone, una manera de sincronitzar el mòbil i internet i d'actualitzar o descarregar fotos, textos, vídeos, contactes o qualsevol altra informació que es guardi al mòbil. I en tercer lloc, el Windows Marketplace. Com Google, Windows també anomena "mercat" el lloc on penja les aplicacions per a mòbils.
Potser la diferència amb els competidors és que la pàgina inicial integra tots els serveis de Windows. En destaca el Messenger per veu. Durant la demostració, el responsable de Microsoft ha parlat amb un col·lega que jugava amb la Xbox, amb la gràcia que, si es vol, es pot veure fins i tot com li va la partida. Ballmer s'ha mostrat convençut que, en un futur pròxim, els telèfons intel·ligents suposaran el 50% de la quota de mercat.
L'estrella de la companyia per al 2009 és l'Arena, un telèfon multimèdia que ofereix la interfície 3D S-Class en forma de cub. L'usuari té la sensació de navegar per un espai tridimensional en què, només amb el moviment del dit, salta d'una foto o un missatge a l'altre o permet veure el conjunt de menús. Fixar l'hora de l'alarma tot movent les busques d'un rellotge convencional o sintonitzar la ràdio com si es tractés d'un aparell antic, però a la pantalla, el so "dolby surround" –per primera vegada en un mòbil- i els 40 GB d'emmagatzematge, amb una memòria interna de 8 GB, són algunes de les prestacions que té i de les quals ha presumit el vicepresident de l'empresa, Chang Ma. Pel que fa a les evidents semblances amb l'iPhone, a LG responen que no busquen la diferència per la diferència, sinó satisfer la demanda del consumidor i ser més flexibles que la competència.
El moment més espectacular de la presentació, però, ha estat la videotrucada que el president d'LG, Skott Ahn, ha fet al conseller delegat de Microsoft, Steve Ballmer, mitjançant el primer telèfon rellotge 3 G tàctil del mercat. Ahn ha emulat James Bond i, amb una il·luminació tènue, ha centrat les mirades al seu canell, on el telèfon rellotge li ha permès saludar el seu col·lega i demostrar que la realitat es comença a assemblar a la ciència-ficció.
Precisament, Ballmer ha estat l'encarregat de dirigir la presentació de Microsoft, que ha inclòs tres anuncis. Primer, el nou Windows Mobile 6.5, l'últim sistema operatiu de l'empresa, que segons els promotors està més integrada amb la xarxa que els seus predecessors. En segon lloc hi ha el My Phone, una manera de sincronitzar el mòbil i internet i d'actualitzar o descarregar fotos, textos, vídeos, contactes o qualsevol altra informació que es guardi al mòbil. I en tercer lloc, el Windows Marketplace. Com Google, Windows també anomena "mercat" el lloc on penja les aplicacions per a mòbils.
Potser la diferència amb els competidors és que la pàgina inicial integra tots els serveis de Windows. En destaca el Messenger per veu. Durant la demostració, el responsable de Microsoft ha parlat amb un col·lega que jugava amb la Xbox, amb la gràcia que, si es vol, es pot veure fins i tot com li va la partida. Ballmer s'ha mostrat convençut que, en un futur pròxim, els telèfons intel·ligents suposaran el 50% de la quota de mercat.