Llagostera dóna el tret de sortida a la campanya gastronòmica "La cuina dels sentits"
Llagostera donarà aquest dijous el tret de sortida a la campanya gastronòmica "La cuina dels sentits", organitzada conjuntament amb Santa Cristina d'Aro, Sant Feliu de Guíxols i Castell-Platja d'Aro. Els restaurants de Llagostera que participen en la mostra oferiran una degustació de diferents plats cuinats amb bacallà.
La primera de les quatre campanyes gastronòmiques que s'inclouen en "La cuina dels sentits" començarà divendres que ve i es farà fins al 7 de març. En la campanya gastronòmica del bacallà, hi participen setze restaurants, cinc dels quals són de Llagostera, tres de Santa Cristina d'Aro, tres de Castell-Platja d'Aro i cinc més de Sant Feliu de Guíxols.
El plat estrella d'aquesta primera campanya gastronòmica dels municipis de la vall d'Aro és el peixopalo, un bacallà sec curat al sol en comptes d'haver-ho estat amb sal. Aquest plat va ser durant el segle XIX el menjar de molts mariners. A través del port de Sant Feliu de Guíxols, amb l'arribada de mercants del nord, es va introduir el producte del peixopalo, que va ser assimilat ràpidament per la dieta tradicional de tota la vall d'Aro.
La presentació de la campanya es farà dijous al Casino Llagosterenc, on els restaurants de Llagostera que participen en la campanya oferiran una degustació de diversos plats cuinats amb bacallà. Les pròximes campanyes gastronòmiques de "La cuina dels sentits" se centraran en les faves, els pèsols i el suquet, del 2 d'abril al 2 de maig; el peix blau ganxó, del 21 de maig al 20 de juny, i el bolet, del 2 d'octubre al 28 de novembre.